Gde je mesto električnim trotinetima, na trotoaru ili ulici – da li će novi zakon rešiti nedoumice
Još traje javna rasprava o tome gde je mesto električnim trotinetima – na trotoaru, biciklističkim stazama ili na kolovozu? Mišljenja su toliko podeljena da se čini da se nikada neće pronaći rešenje koje odgovara svima. A mora da se pronađe, jer je reč o bezbednosti i pešaka i onih koji voze trotinete.
I slika i interesovanje pokazuju da je neophodno doneti zakonska pravila. Do tada nacrt izmene zakona o bezbednosti saobraćaja praktično omogućava vožnju trotineta bilo gde, osim na auto-putu, ali naravno uz propisane mere.
Izgleda da je pitanje trenutka kada će se dogoditi da se na jednom uskom trotoaru susretnu ili sudare pešak, biciklista i vozač trotineta. Ko u tom slučaju ima prednost? Ali još važnije pitanje jeste na koji način će nacrt zakona na to uticati.
“Hteli smo da zaštitimo najranjiviju kategoriju učesnika u saobraćaju, a to su pešaci. Ne treba zaboraviti da se upravo u nacrtu zakona predvidelo da vozači lakih električnih vozila moraju prioritet dati pešacima i bezbednom i propisnom učestvovanju u saobraćaju”, kaže Zlatko Belencin, pomoćnik načelnika Uprave saobraćajne policije.
Po nacrtu, zakon će definisati trotinet kao lako električno vozilo, a pravila koja će morati da poštuju vozači tih vozila podrazumevaju da će maksimalna brzina na trotoaru biti do 5 kilometara na čas. Kretanje po kolovozu je omogućeno samo ukoliko je brzina na tom delu puta ograničena na 30 kilometara na čas. Osnovne površine za vožnju trotineta, kako nacrt definiše, biće biciklističke i pešačko-biciklističke staze.
Preuzeto: RTS