Nova usluga eUprave – elektronski potpis na daljinu

U Kancelariji za informacione tehnologije i eUpravu danas je predstavljena nova usluga koja omogućava kreiranje elektronskog potpisa na daljinu tj. u klaudu.

Zahvaljujući ovoj tehničkoj mogućnosti komunikacija građana sa javnom upravom će moći da se odvija putem mobilnog telefona i za to više neće biti neophodno korišćenje računara, objašnjeno je na prezentaciji.

Ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić, koja je prisustvovala predstavljanju izjavila je da novi potpis donosi olakšice kako administrativnom sistemu tako i građanima.

“Ovo je nastavak izuzetno značajne tehnološke evolucije na našem putu digitalizacije kojim idemo brzo i sigurno i on građanima koji koriste kvalifikovane elektronske sertifikate omogućava da besplatno upotrebljavaju elektronski potpis”, rekla je ona.

Naglasila je da smo se u vremenu pandemije uverili u prednosti digitalizacije i elektronskog poslovanja i da će Srbija nastaviti sa modernizacijom u ovoj oblasti.

Matić je pozvala druge resore i institucije kao što su Poreska uprava, Centralni registar socijalnog osiguranja i druge da što pre primene ovu savremenu tehnološku inovaciju.

Prema njenim rečima, to bi građanima olakšalo pristup njihovim uslugama, uštedelo vreme i omogućilo ono što imaju građani u Evropskoj uniji, a to je da građanske dužnosti obave na brz, jednostavan i informaciono bezbedan način.

“Potpis u klaudu omogućava jednostavniju, povoljniju i besplatnu upotrebu elektronskog potpisa, budući da ne zahteva da korisnik poseduje čitač smart kartica i instalaciju dodatnih softvera. Od sada on više nije vezan za računar i potpisivanje može da obavi u vreme i na mestu koje mu odgovara pomoću svog mobilnog uređaja”, istakla je ministarka.

Direktor Kancelarije za IT i eUpravu Mihailo Jovanović je pojasnio da elektronski potpis na daljinu, tj. u klaudu predstavlja elektronski sertifikat za kvalifikovano elektronsko poslovanje na daljinu koji se čuva u državnom data centru.

“Svaki građanin koji ima mobilnu aplikaciju ConsentIT ili kvalifikovani elektronski sertifikat na smart kartici ili USB tokenu može sam sebi da besplatno generiše elektronski potpis u klaudu potpuno besplatno”, naveo je on.

Dodao je da se parametri za aktivaciju ConsentID mobilne aplikacije izdaju besplatno na 1069 šaltera pošta, jedinicama lokalnih samouprava i lokalnih poreskih administracija, kao i dve komercijalne banke.

“Parametri za aktivaciju ove aplikacije se mogu dobiti onlajn preko portala eUprave za sve građane koji imaju kvalifikovani elektronski sertifikat na smart kartici ili USB tokenu”, rekao je Jovanović.

Prema njegovim rečima, aplikacija za elektronsko potpisivanje u klaudu na portalu eUprave omogućava korisniku da odabere pdf ili xml dokument koji želi da potpiše elektronskim sertifikatom u klaudu, pregleda dodata dokumenta, odabete dokument za potpis, pokrene potpisivanje, pozicionira grafički prikaz elektronskog potpisa i potpiše dokument.

 

Izvor: Tanjug

Podeli