DruštvoSVE VESTI

Velike najave iz Beograda: Posle Moravskog koridora slede brza cesta ka Novom Pazaru i autoput ka Crnoj Gori

Nakon što je predsednik Srbije Aleksandar Vučić najavio da će Moravski koridor biti završen do 28. juna naredne godine, fokus velikih infrastrukturnih projekata seli se na pravce prema Raškoj, Novom Pazaru i Crnoj Gori – čime se Sandžak po prvi put u novijoj istoriji nalazi u središtu državnih planova za razvoj saobraćajne mreže.

Moravski koridor — nova osovina centralne Srbije

Moravski koridor, koji povezuje Preljinu kod Čačka sa Pojatama na autoputu Beograd–Niš, biće prvi digitalni autoput u Srbiji, opremljen modernim sistemima za upravljanje saobraćajem i zaštitu od poplava. Vučić je istakao da se radovi odvijaju prema planu i da će do Vidovdana 2026. godine Srbija dobiti najsavremeniju saobraćajnicu koja spaja Zapadnu i Centralnu Moravu.

Brza cesta Raška – Novi Pazar — bolja povezanost Sandžaka sa centralnom Srbijom

Predsednik je potvrdio da slede radovi na izgradnji brze ceste koja će povezati Rašku i Novi Pazar, čime će se značajno poboljšati bezbednost i skratiti vreme putovanja između Sandžaka i ostatka Srbije.

Ovaj projekat, koji se već dugo najavljuje, biće od izuzetnog značaja za privredu i građane Novog Pazara, Tutina i Sjenice, jer će omogućiti brži transport robe, lakši dolazak turista i bolju integraciju sa nacionalnim putnim sistemom.

„Nakon Moravskog koridora, okrećemo se Sandžaku. Radićemo brzu cestu od Adrana i Kraljeva do Novog Pazara, poručio je Vučić.

TANJUG/ MILOŠ MILIVOJEVIĆ
Photo: Tanjug – Miloš Milivojević

Autoput Požega – Boljari — strateška veza sa Crnom Gorom

Paralelno sa brzim putem ka Novom Pazaru, planirana je i izgradnja autoputa Požega – Boljari, koji će prolaziti kroz Arilje, Ivanjicu i Pešter ka Boljarima u Crnoj Gori.
Ova trasa čini deo budućeg autoputa Beograd – Južni Jadran, koji će Srbiju direktno povezati sa Crnom Gorom i Jadranskim morem.

Deonica kroz Sandžak imaće višestruki značaj: otvoriće nove mogućnosti za ulaganja, razvoj turizma i brži promet roba i usluga između Srbije i Crne Gore. Time Novi Pazar i okolni gradovi postaju prirodna raskrsnica između centralne Srbije i Jadranskog regiona.

Regionalni značaj — ekonomski zamah za Sandžak

Završetak Moravskog koridora, izgradnja brze ceste Kraljevo – Novi Pazar i autoputa Požega – Boljari zajedno čine najvažniji infrastrukturni paket za razvoj Sandžaka u poslednjih nekoliko decenija.
Ovi projekti donose novu perspektivu regionu koji je do sada bio saobraćajno izolovan, ali bogat ljudskim i privrednim potencijalom.

„Srbija gradi mrežu koja će ravnomerno povezati sve krajeve zemlje. Novi Pazar, Raška i Sandžak zauzimaju važno mesto u tom planu“, poručio je predsednik.

Podeli