DruštvoSVE VESTI

Bolji saobraćaj za bolji život građana Novog Pazara

Bez strateških dokumenata i dobrog, dugoročnog planiranja, nema ni konkretnih efekata. Novi Pazar nekada je pravljen za mnogo manji broj stanovnika nego što je to danas  pa je kroz projekt „Bolji saobraćaj za bolji život građana Novog Pazara“ Regionalna razvojna agencija Sandžaka „SEDA“ s partnerima  nastojala naći najbolje stručnjake saobraćajnih fakulteta iz Novog Sada i Beograda kako bi se našao način za regulisanje saobraćaja

“Kako da napravimo neke nove puteve, probijemo ulice, kako da dođemo do rješenja poput novih mostova, ali glavni fokus želimo staviti na revitalizaciju Stare čaršije. Turizam je jedna od najpespektivnijih grana u Novom Pazaru i iz tog razloga moramo zaštititi Staru čaršiju i vratiti sjaj koji joj i pripada”, kaže između ostalog Samir Kačapor, direktor „SEDA-e“ i menadžer projekta

Kompanije su dobile tender u partnerstvu s Gradom i uz podršku Evropske Unije kako bi se uži centar stavio u strategiju, a obuhvatile sve zaobilaznice, buduće obilaznice, magistralni i autoputevi i lakše nosilo s izazovima

“Ljudi čekaju neke konkretne rezultate. Želio bih do kraja ovog mandata i izrade studije idemo u uslove kako bi riješili saobraćaj ispred Opštine i u centru Grada i na magistrali. Sigurno će naša namjera i želja ići u smijeru da rješavamo prvo ta dva problema pa onda i sve ostale”, ističe Vahidin Melajac, predsjednik Savjeta za bezbjednost saobraćaja

S obzirom i na veliku gradnju u Novom Pazaru izazov je dati konkretne prijedloge koji mogu riješiti probleme u saobraćaju.

“Cilj ove studije je da pokuša analizirati postojeće stanje saobraćaja u Gradu Novom Pazaru kako bi se pronašla rješenja i omogućilo da saobraćajni sistem bude bolji”, naglašava Miodrag Počuč, direktor firme „ADOMNE“.

Iz Centra za planiranje urbanog razvoja očekuju poboljšanje stanja po pitanju buke, smanjenja čestičnog zagađenja, poboljšanje kvaliteta vazduha kroz smanjenje prizemnog ozona

“Zagađenje ne potječe ekskluzivno iz saobraćaja i neće biti riješeno intervencijom samo u saobraćaju iako je važan dio toga i odlika grada. Kad budemo popravili saobraćajnu situaciju i kad malo promijenimo dinamiku saobraćaja život u gradu i kretanja ići će drugačije i bolje, kaže Luka Rubinjoni, Centar za planiranje urbanog razvoja

Pri izradi Strategije vodi se računa o zaštiti životne sredine, a završetak studije očekuje se krajem godine

 

Podeli