SciTechSVE VESTISvetZanimljivosti

Saudijska Arabija koristi veštačku inteligenciju za podršku hodočasnicima tokom hadža

Pametne tehnologije i platforme vođene vještačkom inteligencijom pružat će usluge za gotovo dva miliona hodočasnika tokom ovogodišnjeg muslimanskog obreda hadža.

Saudijska Arabija koristi pametne tehnologije i platforme vođene vještačkom inteligencijom (AI) za pružanje usluga za gotovo dva miliona hodočasnika tokom ovogodišnjeg muslimanskog obreda hadža, javlja agencija Anadolija. Turska agencija navodi i kako su vlasti ove države predstavile niz pametnih digitalnih usluga.

Jedna od tih usluga je Manarah 2, robot zasnovan na vještačkoj inteligenciji koji komunicira na više od 20 jezika i pruža informacije u stvarnom vremenu te asistenciju hodočasnicima na ključnim lokacijama.

Tu su i Nusuk kartice, koje omogućavaju hodočasnicima da rezervišu termine za posjetu Svetoj Ravdi u Poslanikovoj džamiji. Pomoću tih kartica, hodočasnici također imaju pristup svojim kontakt informacijama i detaljima o smještaju, što doprinosi smanjenju broja izgubljenih osoba.

Centar za usmjeravanje autobusa u Meki, opremljen pametnom tehnologijom, radit će u saradnji s Nusuk platformom i pametnom platformom Arshidni kako bi se osigurala sigurna i tačna prevozna usluga i dolazak hodočasnika do njihovih smještaja.

Informacije o zdravlju i prijevozu

Aplikacija Tawakkalna, mobilna zdravstvena aplikacija, informirat će hodočasnike o njihovom zdravstvenom stanju i omogućiti pristup potrebnim medicinskim uslugama.

Saudijska Arabija takođe uvodi Smart Enrichment Assistant, inovativnu aplikaciju koja informira posjetioce na više jezika o brojnim korisnim uslugama, uključujući vrijeme namaza, raspored imama i lokacije vjerskih predavanja.

Vlasti Saudijske Arabije pokrenule su i inicijativu “Makkah Route”, visokokvalitetnu uslugu koja pojednostavljuje putne procedure za hodočasnike još u njihovim matičnim državama i omogućava lako i efikasno obavljanje formalnosti na mjestu polaska.

Također je pokrenut sistem za kodiranje i sortiranje prtljaga, kako bi se olakšalo rukovanje prtljagom na aerodromima i dostavljanje do smještaja hodočasnika u Meki ili Medini.

Postoje i mobilne aplikacije za učenje [molitvu], kao i učenje napamet Kur’ana, koje doprinose dubljem duhovnom doživljaju hodočašća, navodi Anadolija.

Izvor: Anadolija / Al Jazeera
Photo:

Jedna od usluga je i robot zasnovan na vještačkoj inteligenciji koji komunicira na više od 20 jezika i pruža informacije u stvarnom vremenu (Yasser Bakhsh / Reuters)
Podeli