Novi Pazar – primer dobre uprave
Za primenu principa dobre uprave na lokalnom nivou tokom protekle godine Novi Pazar dobio je prvu nagradu u oblasti efikasnosti i odgovornosti. Prema rečima načelnika Gradske uprave za izvorne i poverene poslove Almira Lekovića, uvođenje elektronske pisarnice je početni korak u razvijanju kvalitetnijih usluga prema građanima, ali i način za stvaranje povoljnog poslovnog ambijenta za potecijalne investitore.
Ministarstvo za državnu upravu i lokalnu samoupravu i Stalna konferencija gradova i opština prepoznali su Novi Pazar kao najbolji primer dobre prakse u Srbiji.
”Moram da priznam da izuzetno laska činjenica da su tom nagradom oni priznali naš trud i želju da sve te servise, koje inače pružamo, građanima olakšamo na što je moguće jednostavniji način i putem interneta, tj. elektornske pisarnice”, kazao je Leković.
Elektronska pisarnica obuhvata i sednice elektronskih skupština, što osim kvalitetnijih usluga prema građanima, obezbeđuje transparentniji rad lokalne samouprave, ali i, kako naglašava Leković, stvaranje boljeg poslovnog ambijenta za potencijalne investitore.
”Jedan od najvažnijih ciljeva koji ćemo da ostvarimo uvođenjem elektronske pisarnice u rad Gradske uprave je stvaranje dobrog poslovnog ambijenta, koji će da omogući lakše i brže investiranje, i privredni razvoj Novog Pazara”, ističe Leković. Kaže da je ovo veliki, ali tek prvi korak ka modernizaciji lokalne samouprave.
”Dalji koraci predstavljaju razvijanje softvera do tih granica da će se potpisivati elektronskim potpisom. To znači da građani neće imati potrebe ni da dolaze u prostorije Gradske uprave, niti da čekaju poštara da im uruči akt Gradske uprave. Taj akt će im, u roku od nekoliko sekundi biti dostavljen na e-mail adresu. Da bi se taj servis pustio u funkcionisanje, neophodno je da centralni organi vlasti, tj. Vlada Republike Srbije svoja akta prilagode stadijumu do kojeg smo mi stigli u Novom Pazaru”, rekao je Leković.
A dok se za uvođenje elektronskog potpisa čeka prilagođavanje zakonskih akata, Leković najavljuje uvođenje sms servisa, putem kojeg će građani u najkraćem roku biti obavešteni o statusu njihovog zahteva.
S.Lj.