Novina za đake – drugi strani jezik se ne ocenjuje
Za učenike osnovnih škola koji su ove godine krenuli u peti razred menja se status ocenjivanja drugog stranog jezika. Naime, Zakon o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja predviđa da predmet pređe u izborni i da se ocenjuje opisno.
Nastavnici kažu da takva odluka nije dobra, jer će đaci, kako ističu, izgubiti motivaciju da uče. S druge strane iz resornog ministarstva odgovaraju – u toku su pripreme za imene i dopune Zakona.
Odličan, vrlodobar, dobar, dovoljan i nedovoljan su ocene koje đaci od petog do osmog razreda neće dobijati za znanje iz drugog stranog jezika. Status predmeta je promenjen u izborni, pa učenicima sledi opisno ocenjivanje. Zbog novog pravilnika, nastavnici kažu da su ogorčeni.
“Učenici će biti potpuno nezainteresovani, neće imati nikakvog motiva da uče, napreduju, to možemo da vidimo uostalom i sa predmetima koje imamo u osnovnoj školi koji se opisno ocenjuju, a to su veronauka i građansko vaspitanje,niko se tu ne uključuje specijalno”, kaže nastavnica francuskog jezika Vesna Žarković.
Da bi učenici bili uključeni u nastavu i redovno učenje, Društvo za strane jezike i književnost traži da se izmenama zakona drugi strani jezik definiše kao obavezan nastavni predmet. To podrazumeva da se primenjuje brojčano ocenjivanje i da ocena utiče na opšti uspeh učenika.
“Naša deca uče za ocenu, onog trenutka kada vi ukinute ocenu iz drugog stranog jezika i kada taj jezik prebacite u izborne predmete koje mogu ili ne moraju da biraju vi ozbiljno uzdrmavate sistem obrazovni i otvarate prostor za postepeno ukidanje drugog stranog jezika u našoj nastavi u formalnom obrazovanju u nekom periodu od narednih godina”, smatra Jelena Filipović iz Društva za strane jezike i književnost.
Iz resornog ministarstva poručuju da su u toku pripreme za imene i dopune Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja kojim su obuhvaćena i nova rešenja za ocenjivanje drugog stranog jezika.
“U susret zakonskim izmenama, Ministarstvo prosvete je uputilo dopis direktorima osnovnih škola na teritoriji Srbije da se u sadašnjem petom razredu tokom prvog polugodišta školske 2018/2019 godine drugi strani jezik ocenjuju dvojako – brojčano i opisno”, navode iz Ministarstva prosvete.
Obavezni drugi jezik u školama u Srbiji, uveden je reformom obrazovanja iz 2003. godine. Od tada učenici imaju priliku da uče dva strana jezika, među kojima su engleski francuski, nemački, španski, ruski i italijanski za koje su dobijali brojčane ocene.
N1