Društvo

Provera antifriza u vozilima

Zamena ili dolivanje rashladne tečnosti trebalo bi da bude jedna od najjednostavnijih stavki kod posedovanja automobila. Nažalost, situacija može da se zakomplikuje. Mnogi vozači ne znaju koji antifriz je predviđen za njihov automobil, a koji se trenutno nalazi u automobilu. Sve postaje jednostavno ako se posao poveri servisu.

Veliku krivicu za ovakvo stanje snose upravo proizvođači automobila i proizvođači antifriza. Oznake G11 (TL-774-C), G12 (TL-774-D), G12+ (VW TL-774-F), G12++ (VW TL-774-G) su Volkswagenovi standardi, što znači da se odnose na vozila marke VW, Audi, Seat, Škoda, Porsche, ali su vremenom postali opšteprihvaćeni.Drugi proizvođači imaju sopstvene standarde, a postoje i nacionalni/međunarodni standardi. Neretko se razlike svode na tržišnu utakmicu, tj. na borbu za profit, bez opravdanog razloga za postojanje različitih standarda/oznaka.

Tako se prosečan vozač našao u potpunom haosu različitih standarda, naziva, oznaka, proizvođača i preporuka: Audi TL774-D, Ford WSS-M97B44-D, Renault Type D, Jaguar WSS-M97B44-D, MB 325.3, SAAB 6901 599, Seat TL774-D, Škoda 61-0-0257, Vauxhall QL 130100, Volkswagen TL774-D…

„Klasični“ antifriz se obično naziva G11. Uglavnom je plave, zelene ili žute boje. Sadrži fosfate, nitrite, amine i silikate. Nivo silikata u G11 varira. Nekada je bio 1000 ppm, ali je opao do 250 ppm, što znači da može da se meša sa drugim vrstama antifriza bez ozbiljnih posledica (u relativno kratkom roku). Ipak, to ne preporučujemo!

G12 je uglavnom crvene ili roze boje. G12+ je uglavnom crven ili ljubičast i navodno može da se meša i sa G11 i sa G12. Postoji i G12++, koji je najčešće ljubičast.

Sam posao zamene antifriza za servisere ne predstavlja veliki rad pa su i cene ove usluge ili besplatne za stalne mušterije ili iznose tek nekoliko stotina dinara. Svakako, zamenu nemojte da radite sami.

Ako već menjate antifriz, u servisu savetuju da zamenite i tečnost za pranje vetrobranskog stakla jer I ona lako smrzava a šteta koja nastaje na posudi sa motorom za prskanje može da bude i do 80 evra.

Podeli