Vlasnik TikToka otkrio algoritme koji određuju šta korisnici vide
Grupu kineskih digitalnih divova, uključujući Alibabu, Tencent i ByteDance, vlasnika TikToka, dostavila je regulatoru uvid u algoritme, koji društvene mreže obično smatraju poslovnom tajnom, budući da su ključne za njihov uspeh.
Algoritmi određuju šta korisnici vide na društvenim mrežama i kojim redosledom i kompanije ih strogo čuvaju. Američki tehnološki divovi Meta i Alphabet uspeli su da im osiguraju status poslovne tajne, napominje BBC.
Kineska uprava za kibernetički prostor (CAC) objavila je listu sa opisima 30 algoritama i planira da je ubuduće redovno objavljuje kako bi suzbila zloupotrebu podataka, stoji u saopštenju.
Na spisku su i algoritmi kompanije za digitalnu trgovinu Taobao, čiji je vlasnik Alibaba.
Taobaov algoritam “preporučuje korisnicima proizvode ili usluge na osnovu njihovog digitalnog otiska i podataka o pretraživanju”, stoji u dokumentu.
ByteDanceov algoritam za Douyin, kinesku verziju TikToka, navodno meri interese korisnika na osnovu klikova, komentara i lajkova.
ByteDance u utorak nije želeo da komentariše objavu algoritama, a Alibaba i Tencent nisu odmah odgovorili na upit BBC da je komentarišu.
Kina je usvojila nove propise za algoritme u martu, prema kojima korisnici mogu da odbiju takvo praćenje aktivnosti, a kompanije moraju da registriruju algoritme pri CAC ako mogu da utiču na javno mnjenje ili mobilizuju društvo, podseća BBC.