EkonomijaVesti

Sve veće poverenje građana u ovakvu vrstu transakcija-U Srbiji nastavljen rast online plaćanja

Online plaćanja su postala sastavni deo finansijske kulture građana naše zemlje i beleže kontinuiran trend rasta, pokazuje tradicionalno istraživanje kompanije Mastercard o finansijskim navikama i potrebama aktivnih korisnika kartica u Srbiji, MasterIndex.

Das plus

Prikupljeni podaci u istraživanju pokazali su da čak 83 odsto ispitanika u Srbiji koristi online plaćanja, što je porast od 22 odsto u poređenju sa godinom pre početka pandemije. Studija je još pokazala da su prvi izbor korisnika i dalje domaće online prodavnice (54 odsto), te da je poverenje u bezbednost online kupovine poraslo u odnosu na prethodnu godinu i iznosi 55 odsto.

Od čak 83 odsto ispitanika koji online plaćanja koriste redovno, 13 procenata njih plaća online barem jednom nedeljno, dok 41 odsto koristi online plaćanja na mesečnom nivou, a 46 odsto njih jednom ili nekoliko puta godišnje.

Da preferirani načini kupovine i plaćanja sve više prelaze u online okruženje, govori i podatak da skoro polovina ispitanika (46 odsto) mesečne račune plaća putem interneta. Garderobu i obuću kupuje njih 45 odsto, sportsku opremu 28 odsto, a namirnice i potrepštine za kuću 25 odsto ispitanika. Online prodavnice građani sve više posećuju i za kupovinu elektronskih uređaja (21 odsto) i nameštaja (17 odsto).

MasterIndex istraživanje u Srbiji pokazalo je da 55 odsto korisnika online kupovine koristi kartice generalno, bilo da su u pitanju debitne, kreditne ili internet/prepaid kartice. Gotovinu koristi 48 odsto korisnika, dok 42 odsto ispitanika koristi e-banking, odnosno m-banking aplikacije kao opciju za plaćanje robe i usluga poručenih na internetu.

Kada je u pitanju online plaćanje sa sačuvanom karticom kod trgovca tzv. „credentials on file“ rešenje, plaćanje računa za komunalije prednjači kada je u pitanju korišćenje ove opcije (30 odsto), sledi usluga naručivanja i dostave hrane (15 odsto), te naručivanje i plaćanje preko sajtova supermarketa (14 odsto).

„Navike korisnika su se evidentno promenile, dobrim delom zbog pandemije, ali pre svega zbog naprednih tehnoloških rešenja u oblasti bezgotovinskog plaćanja i internet trgovine koja su građanima dala veću slobodu izbora i bolje korisničko iskustvo pri kupovini i plaćaju. Imajući u vidu podatak da su građani Srbije dominantno opredeljeni za online kupovinu kod domaćih trgovaca i da poverenje u ovakvu vrstu plaćanja raste iz godine u godinu, online poslovanje predstavlja razvojnu priliku za trgovce svih veličina, a posebno male i srednje preduzetnike da povećaju obim svog poslovanja“, izjavila je direktorka za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine u kompaniji Mastercard, Jelena Ristić.

 

Autor: Redakcija Biznis.rs

Foto: Pixabay.com

Izvor: Mastercard

 

Podeli