Da li će novi pravilnik o kafi uticati na njenu cenu?
Novi pravilnik o kvalitetu sirove kafe, proizvoda od kafe, surogata kafe i srodnih proizvoda, neće uticati na cenu kafe.
Za potrošače znači sigurnost u kvalitetu, a za proizvođače poštenu tržišnu utakmicu, kaže za N1 direktor marketinga u jednom od najvećih proizvođača kafe u Srbiji.
Na pakovanju će, od 31. maja, moći da piše „kafa“ samo ako je u njemu – sto odsto kafa.
– Primena novog pravilnika od poslednjeg dana maja donosi bolje regulisanje tržišta kafe, unapređenje kvaliteta proizvoda u toj kategoriji, i – što je najveći benefit za potrošače – bolju zaštitu potrošača. Jasna distinkcija proizvoda od čiste kafe i proizvoda na bazi kafe, sa raznim dodacima, jasno prikazan na prednjem delu pakovanja, kod potrošača otklanja bilo kakvu sumnju kakvu kafu kupuje – kaže za N1 Zoran Golub, direktor marketinga Grand kafe.
Dalje regulisanje tržišta kafe dovešće, kaže gost Infobiza, sve igrače na tržištu u ravnopravan položaj.
– Do sada su pojedini proizvođači u kafu dodavali razne dodatke, poput raznig žitarica, soje, cikorije, graška i to nije bilo jasno označeno na pakovanju – kaže Golub.
Oni su, dodaje, bili jeftiniji, čime su privlačili potrošače, a potrošači nisu ni bili svesni da ne kupuju čistu kafu.
Kafa je berzanska roba, posle nafte druga najprodavanija roba na berzi.
– Više faktora utiče na cenu kafe, najviše klimatske promene, Brazil kao najveći izvoznik bio je izložen vremenskim nepogodama, zbog čega je cena sirove kafe skočila i do 300 odsto, višestruko je poskupeo i transport tokom pandemije, zbog nedostatka radne snage. Na kraju na cenu sirove kafe utiče i jačanje dolara – objašnjava direktor marketinga Grand kafe.
Ipak. kako kaže, kafa je u maloprodaji poskupela oko 20 odsto u prethodnom periodu, jer su kompanije rešile da se odreknu dela zarade, kako ne bi prebacile sav teret poskupljenja na potrošače.
Izvor: N1
Foto: Pixabay