DruštvoVesti

Brže do Zlatibora, Crne Gore i BiH: Bez gužve kod Preljine za praznike! Nova deonica autoputa samo što nije puštena

Ključna deonica autoputa oko Čačka, od Preljine do Pakovraća, samo što nije završena, a to će značiti značajno rasterećenje saobraćaja u ovom gradu i manje gužve na Preljini, ali i prema Zlatiboru, Tari, Crnoj Gori, BiH.

Kilometarskim kolonama, koje smo posebno u vreme praznika, gledali na Preljini, te na ulazu u Čačak i kroz sam grad, tako se bliži kraj, a dodati radovi koji su planirani za početak naredne godine, dodatno će ubrzati saobraćaj na putu ka moru.

Prvo će biti puštena deonica od Preljine do Pakovraća u dužini od 11 kilometara, i to najverovantije u naredne dve nedelje, a početkom naredne godine i celokupna deonica od Preljine do Požege, dužine 30,9 kilometara.

– Кoliko je važna ova saobraćajnica koja je u funkciji obilaznice oko Čačka moći ćemo da vidimo tokom predstojećih novogodišnjih praznika, kada po prvi put nećemo gledati kilometarske kolone na naplatnoj rampi Preljina. Кroz Čačak više neće prolaziti više desetina hiljada automobila… Izgradnjom deonice Preljina – Pakovaće rasteretićemo centar Čačka od tranzitnog saobraćaja ka BiH i Crnoj Gori. Višesatno čekanje u kolonama i kolaps na obilaznici oko Čačka postaće prošlost – kažu za “Blic” u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Prvi asfalt na deonici auto-puta od Preljine do Požege je postavljen, probijen je tunel u Trbušanima, a na mostu šest angažovan je maksimalan broj radnika kako bi prvi deo saobraćajnice bio završen do kraja godine.

A, posle Nove godine nastavljaju se radovi na deonici do Požege, inače jednoj od najzahtevnijih deonica autoputa “Miloš Veliki”, s obzirom na to da oko trećinu puta čine tuneli.

Na celoj trasi su tri tunela, 35 mostova, 11 nadvožnjaka i tri petlje. Osim mosta preko Zapadne Morave, gradi se most preko pruge u dužini od 550 metara i most pre samog ulaza u tunel Trbušani u dužini od 250 metara.

dužina deonice od Preljine do Požege iznosi 30,9 km

nastavak je projekta izgradnje autoputa Beograd – Južni Jadran

na trasi su tri tunela, 35 mostova, 11 nadvožnjaka i tri petlje

tuneli: Laz, Munjino brdo, dužine po 2.800 m, i Trbušani, dužine 280 m

ukupna vrednost radova je 450 miliona evra

Završetkom cele deonice od Preljine do Požege, iz Beograda do Zlatibora građani će moći da stignu za samo sat i 45 minuta. Građani koji automobilom sledeće godine krenu na odmor u Crnu Goru, takođe će znatno brže da stignu do jadranske obale. Taj put će im u narednim godinama dodatno biti skraćen kada se završe i preostalih 107 kilometara putne infrastrukture od Požege do Boljara, čime bi se vreme putovanja od Beograda do crnogorske granice, svelo na oko dva i po sata.

 

Izvor: Blic

Foto: RINA

 

Podeli