Industrija vredna 1,7 biliona dolara: Gde su najviše trošili turisti u 2019?
Beograd — Vrednost globalne turističke industrije 2018. godine procenjena je na 1,7 biliona dolara.
Prihodi od turizma rasli su brže od svetske ekonomije, a Azijsko-pacifički region zabeležio je najveći rast turisitčke potrošnje, uz rast od sedam odsto u odnosu na prethodnu godinu. Ipak, Evropa je, sa 570 milijardi dolara, region sa najviše turisitčkih troškova prošle godine.
Kako piše sajt “Hau mač”, popularne turističke destinacije podložne su promenama usled različitih faktora. Mediji su dosta uticali u oblikovanju novih atraktivnih destinacija za turiste. Na primer, britanski grad Birmingem je doživeo dramatični skok u broju turista zbog popularnosti serije “Piki Blajnders”.
Pored toga, politička situacija unutar gradova igra veliku ulogu u turizmu, što pokazuju i negativni efekti koje su politički protesti imali na turističku industriju Hongkonga.
Dok razvijene zemlje na zapadu tradicionalno imaju najveću turističku potrošnju, zemlje u razvoju poput Indije sve brže napeduju u trci za turisitma.
Tek treba da se vidi kako će zemlje u razvoju preoblikovati turistički pejzaž u budućnosti.
Ipak, ne dočekuju svi turiste raširenih ruku, jer “overturizam”, ili preveliki broj turista zadaje muke mnogim gradovima širom sveta.
Gde se najviše trošilo?
Turisti su najviše potrošili u SAD, čak 214 milijardi dolara, sledi Španija sa 74 milijardi, Francuska sa 67 milijardi, Tajland sa 63 milijardi i Velika Britanija, gde su prihodi od turizma dostigli cifru od 52 milijarde dolara.
Zaradila je i Italija, 49 milijarde dolara, Australija 45 milijardi, Nemačka 43 milijarde, Japan 41 milijardu i Kina 40 milijardi.