Društvo

Na integrisanom graničnom prelazu kamioni se zadržavaju oko 2 minuta

Inicijativa o „malom Šengenu“ doprineće lakšem i bržem protoku robe i ljudi, izjavila je danas direktora Sektora za carinske procedure Uprave carina Smiljana Kovačević uz napomenu da integrisani granični prelaz Preševo svakako tome doprinosi.

„Prvi put kod nas uspostavljen je zajednički granični prelaz Preševo-Tabanovce, na granici Srbije i Severne Makedonije, i podrazumeva koncept jedno zadržavanje i za putnike i prevozna sredstva prilikom obavljanja carinskih formalnosti što svakako ubrzava protok robe i ljudi preko graničnog prelaza“, rekla je Kovačević za Tanjug.

Ona je dodala da su obavljena analize vremena zadržavanja na prelazima i da je utvrđeno da oko 600 kamiona u toku 24 sata uđe u našu zemlju na tom graničnom prelazu i da zadržavanje traje oko 2, 5 minuta dodajući da je to dobar rezultat.

Istakla je da je početkom primene tog koncepta bilo određenih problema, i stvaranja gužvi sa jedne i druge strane, ali to je bila sama početna faza i prilagođavanje dok danas takvih problema nema i sistem funkcioniše sve bolje.

Kovačević je objasnila da na ulazu u Srbiju postoje dve kolovozne trake preko koje ulaze teretna motorna vozila, a na izlazu je bila jedna, dok je u saradnji sa kolegama iz Severne Makedonije osposobljena još jedna koja nije u funkciji.

Kako kaže, preduzete su mere koje podrazumevaju nabavku još jedne kolske vage kako bi i ta traka bila u funkciji.

Istakla je da dogovori na najvišem nivou u vezi „Male šengen zone“ u velikoj meri uticati na brži i lakši protok robe i ljudi.

„Uprava carina podržava uspostavljanje zajedničkih prelaza jer će to doprineti unapređenju i poljbošljanju protoka roba“, istakla je Kovačević.

Navela je da se radi i na poboljšanju i proširenju infrastruktirnih kapaciteta na graničnim prelazima sa BIH i Crnom Gorom.

Dogovor koji su u Ohridu postigli lideri Srbije, Severne Makedonije i Albanije podrazumeva više konkretnih mera, koje će unutar postora tri zemlje regiona obezbediti punu slobodu kretanja robe, ljudi, usluga i kapitala.

Među njima su i uvođenje 24-časovnog radnog vremena svih inspekcijskih službi na granicama, sa akcentom na fitosanitarnu i veterinarsku inspekciju, što će skratiti vreme čekanja kamiona s robom, a slobodan protok robe imaće višestruke efekte i podići konkurentnost celog regiona sa oko 12 miliona stanovnika…

Takođe, odnosi se i na jedinstven „paket“ dokumentacije potrebne za tranzit robe, sa akcentom na uvođenje sistema sa što manje „papira“, koji bi bio u skladu sa strategijom digitalnog razvoja…

(Tanjug) GG

Podeli