Fiksni telefon u Srbiji i dalje zvoni
42 miliona pretplatnika fiksne telefonije u Srbiji razgovaralo je u poslednjem kvartalu prošle godine oko 900 miliona minuta, što znači da je pretplatnik u proseku razgovarao 4,1 minut dnevno, pokazali su podaci RATEL-a koji obuhvataju operatore koji čine više od 99 tržišta.
Broj pretplatnika u fiksnoj telefoniji i u četvrtom kvartalu 2018. godine nastavlja blago da opada, dok je ostvareni saobraćaj u blagom porastu u odnosu na prethodni kvartal.
Pretplatnici se češće odlučuju za fiksnu telefoniju u okviru paketa (61 odsto), nego za kupovinu samostalne usluge fiksne telefonije (39 odsto).
U RATEL-u za Tanjug kažu da 88 odsto pretplatnika fiksne telefonije čine fizička lica, odnosno privatni korisnici.
Od ukupnog broja pretplatnika fiksne telefonije, kod Telekoma je 81,8 odsto njih, 16,3 odsto je kod SBB-a, dok je udeo ostalih operatora minimalan.
U međunarodnom saobraćaju preovlađuju dolazni pozivi.
Broj pretplatnika paketa usluga u četvrtom kvartalu 2018. godine je u blagom porastu u odnosu na prethodni kvartal i iznosi oko 1,27 miliona, pa su tako najzastupljeniji paketi sa dve usluge, dok su najmanje zastupljeni paketi sa četiri usluge.
Najveći broj pretplatnika paketa sa dve usluge koristio je paket koji sadrži širokopojasni pristup internetu i distribuciju medijskih sadržaja (oko 54 odsto), dok je najprodavaniji paket sa tri usluge koji sadrži širokopojasni pristup internetu, fiksnu telefoniju i distribuciju medijskih sadržaja (oko 92 odsto).
Paketi sa četiri usluge, koji sadrže širokopojasni pristup internetu, fiksnu telefoniju, distribuciju medijskih sadržaja i uslugu mobilne telefonije, u poslednjem su kvartalu 2018. godine ponovo postali dostupni za nove pretplatnike, pa je broj pretplatnika ovih paketa u porastu.
Najveći apsolutni rast pretplatnika beleže upravo paketi sa četiri usluge, mada je njihovo učešće u ukupnom broju pretplatnika svih paketa još uvek na relativno niskom nivou, navode u RATEL-u.
Izvor: Politika,Tanjug