DruštvoEkonomijaVesti

Novi Nacrt zakona o trgovini prepoznaje dropshipping, online prodavnice i cene u stranim valutama

U novom Nacrtu izmena i dopuna zakona o trgovini, tretiranje i oflajn i onlajn trgovine doživelo je promene, a naročito je značajno što je u potonjem načinu trgovine Nacrt prepoznao različite poslovne modele i njihove specifičnosti, piše portal Startit.

Ovaj Nacrt, koji je nedavno prošao javnu raspravu u paketu sa izmenama Zakona o elektronskoj trgovini i sada čeka ulazak u skupštinsku proceduru, prvi put sadrži pojmove kao što su elektronska prodavnica i elektronska platforma, a prepoznati su i definisani najčešći oblici elektronske trgovine, poput prodaje preko elektronske prodavnice, prodaje preko elektronske platforme koja povezuje potrošača i trgovca (i pruža usluge naplate i isporuke), kao i dropshipping.
Drugim rečima, osim toga što je prepoznao e-commerce, zakon napokon prepoznaje i da onaj koji prodaje robu ne mora da je ima kod sebe i predviđa kako model trgovine u dropshippingu treba da se odvija, navodi se u tekstu.

Osim različitih oblika elektronske trgovine, novina je i uvođenje mogućnosti isticanja cene u stranim valutama. Trenutno aktuelni Zakon o trgovini nalaže da sve cene moraju da budu istaknute u dinarima, dok Nacrt predviđa da cene moraju da budu u dinarima samo ako je prodaja namenjena domaćem tržištu. Odnosno, ubuduće će vlasnici elektronskih radnji koji svoje proizvode prodaju celom svetu imati pravo da ističu cene i u devizama.

Štaviše, za određene proizvode i usluge koji se prodaju preko interneta Nacrt zakona o trgovini omogućava isticanje prodajnih cena u stranoj valuti, bez obzira na to da li je elektronska trgovina usmerena na domaće ili inostrano tržište. Pa je tako dozvoljeno isticanje cene u stranoj valuti u slučaju “online (kupo)prodaje softvera i drugih digitalnih proizvoda koji se isporučuju isključivo putem telekomunikacionih, digitalnih ili informaciono-tehnoloških uređaja”.

Kako kažu iz Vlade, nacrti su rađeni u bliskoj saradnji sa privredom. U izradi je učstvovala Radna grupa u čijem sastavu je bila Privredna komora Srbije i firme oko nje, Nacionalna alijansa za ekonomski razvoj, kao i neformalna grupa pružaoca usluga informacionog društva koja je okupila neke od najvećih igrača na polju e-commerce-a: KupujemProdajem, Halo oglase, Limundo, Kupindo.

izvor: ekapija
Podeli