Maldivi ili Sejšeli: Koliko je potrebno za odmor iz snova
Mnoge analize i istraživanja ukazivala su na to da će period posle pandemije korona virusa samo dodatno pogurati tržište luksuza, prevashodno interesovanje za putovanja na daleke egzotične destinacije.
Kako je bilo dosta prinudnog odricanja od svega što nije neophodno, sa razlogom se očekuje i veća potrošnja upravo na sve ono na čemu se najviše štedelo.
Analize sugerišu da će tržište luksuza u narednim godinama ostvariti i znatno veće prihode, a sa luksuznih proizvoda, sve primetnije je da se potražnja premešta na ugostiteljstvo i putovanja.
Luksuzni odmori dobijaju sve više na popularnosti. Putnici se sve više okreću ka dalekim destinacijama i posebnim iskustvima, tražeći ne samo udobnost, već i jedinstvene doživljaje, kažu predstavnici turističkog sektora.
Sejšeli, Maldivi, Mauricijus ili ipak neka druga egzotična i daleka destinacija – najčešća su pitanja i dileme za one koji sebi žele da priušte takav odmor.
Bez sumnje, praznični dani su doba kada se želja za avanturom i nezaboravnim putovanjima podiže na „najviši nivo“. Lepa priroda, tirkizna boja mora, peskovite plaže nisu jedini razlog za potražnju ovakvih ugođaja već sve veći uticaj ima i sama ponuda kako što se tiče velnesa, tako i različitih avanturističkih programa, kulture, kulinarstva…
Sve ove promene su dovele do toga da svaki ćošak planete ima svoje novo „hit“ mesto koje privlači putnike sa željom za autentičnim iskustvima u svim aspektima putovanja.
U domaćim agencijamama kažu za Forbes Srbija da je za odlazak na daleke destinacije zimski period vrh sezone i da je interesovanje putnika za egzotična i daleka putovanja veliko.
Japan i Koreja su nova top destinacija za mlade
U agenciji Manga Trip travel navode da je sada najveća potražnja za aranžmanima za putovanje u Japan i Južnu Koreju, zatim zemlje Indokine – Vijetnam, Kambodža, Tajland. Slede Malezija, Indonezija, Singapur, kao i Južna Amerika – Peru, Bolivija, Čile, Argentina, Brazil.
Ne manjka ni interesovanje putnika za ostrvske destinacije poput Sejšela, Maldiva, Zanzibara, Mauricijusa, Kube i Dominikane. Najveći broj putnika u ovoj agenciji beleže od jeseni do proleća.
„Dominiraju vođeni grupni aranžmani, a reč je o malim grupama od 10 do 20 putnika. Gotovo svi biraju aktivni ili kombinaciju aktivnog i pasivnog odmora i uglavnom odsedaju u hotelima sa četiri zvezdice“, navode za Forbes Srbija.
Kraći aranžmani koje biraju traju od sedam do 10 dana za destinacije kao što su Island, Jordan, Sejšeli i Japan. Oni koji se ipak opredele za nešto egzotičnija mesta – Tajland, Zanzibar, Meksiko, Kubu, Keniju, Maroko, Peru, ostaju i uživaju u čarima takvih podneblja i do dve nedelje.
Aranžmani, koji podrazumevaju „kombinaciju“ više zemalja, a to su najčešće zemlje Indokine, Okeanije i Južne Amerika traju i do četiri nedelje.
U prethodnih godinu dana, kako kažu u agenciji Manga, primetno je veliko interesovanje za putovanja u Japan i Južnu Koreju i za te zemlje uvek se traži mesto više.
„Ove dve zemlje su veoma popularne među mladima najviše zbog potpuno drugačijeg načina života, kulture, stila i svih drugih razlika koje se postoje između Evrope i Dalekog istoka. U poslednje vreme veliki broj ljudi se interesuje i za turu Malezija-Indonezija-Singapur. Ovaj deo sveta je malo poznat našim turistima pa preovladava radoznalost i želja za istraživanjem nepoznatog“, ističu predstavnici ove agencije.
Najčešče na ovakvim destinacijama odmaraju stariji bračni parovi, ali i avanturisti srednjih godina, porodice sa decom, grupe mlađih ljudi, prijatelja…
Oni koji putuju sa decom uglavnom biraju destinacije koje nude kombinaciju aktivnosti i odmora. Najposećenije destinacije u ovom trenutku su Tajland, Vijetnam, Meksiko, Brazil i Kuba. Manji broj parova bira klasičan odmor i individualno putovanje, najčešće Maldive, Dominikanu, Mauricijus i Sejšele.
Ekskluzivna destinacija, ali i cena
Za ovakve aranžmane u zavisnosti od destinacije, sezone i trajanja puta u ovoj agenciji u proseku treba izdvojiti od 1.300 evra do 3.900 evra po osobi.
U agenciji DERTOUR takođe kažu da daleke destinacije uživaju popularnost među putnicima tokom cele godine. Ove sezone, kao i prethodnih godina, najveće interesovanje imaju za putovanja na Maldive, Dominikansku Republiku, Sejšele i Mauricijus.
Do skora se na daleke destinacije poput Maldiva ili karipskih ostrva uglavnom putovalo tokom zimskih meseci, jer je tada glavna sezona na ovim destinacijama i suvi period godine.
Prosečna cena aranžmana za Maldive ili Sejšele je oko 3.000 evra po osobi. Boravak u luksuznim hotelima dostiže i veće cifre.
Poslednjih godina usled klimatskih promena i pogodnijih vremenskih uslova, putovanja ka ovim i drugim destinacijama aktuelna su tokom cele godine.
Putnici u ovoj agenciji najčešće biraju aranžmane koji traju između sedam i 10 dana, što je dovoljno vremena da se u potpunosti posvete i uživaju u egzotičnom okruženju. Za potpuni ugođaj biraju najčešće hotele više kategorije – sa četiri i pet zvezdica.
“Kada dođe vreme za doček Nove godine, primetno je da putnici biraju destinacije poput Maldiva, Sejšela, karipskih bisera i Tajlanda. Ove destinacije važe za poprište glamura, a putnici imaju priliku da dočekaju praznike okruženi prelepim plažama, tirkiznim lagunama i luksuznim ambijentom”, kažu u agenciji Dertour.
Maldivi su neprikosnoveni
U poslednje vreme primetan je porast interesovanja za Maldive upravo zbog dostupnosti destinacije budući da postoji više letova tokom svakog dana. Ne treba zanemariti ni klimatske uslove Maldiva koji dodatno privlače turiste.
“Blaga tropska klima tokom cele godine čini Maldivska ostrva poželjnom destinacijom u svakom trenutku. Sve to, od lakše dostupnosti do povoljnih cena avio karata i pogodne klime čine Maldive trenutno izuzetno popularnim izborom među našim turistima”, kažu u Dertour-u.
Nude indivudualne aranžmane, a najčešće putovanja rezervišu mladi parovi, koji ovakve destinacije često biraju za medeni mesec, zatim često i porodice sa decom, kao i stariji putnici. S obzirom na više vremena koje im je na raspolaganju za putovanja, žele da se prepuste luksuzu i vrlo često biraju ovakve aranžmane.
Poslednjih godina, kažu, primećuju značajan porast interesovanja za putovanjima na daleke destinacije, što u odnosu na raniji period nije bio slučaj.
“Sve destinacije proširile su svoje ponude kako bi zadovoljile očekivanja savremenih putnika. Više nisu samo priroda i hoteli ključni elementi doživljaja, već i raznoliki segmenti koje destinacija nudi. Ujedno, kulinarski doživljaji, velnes ponude i ekstremni sportovi postali su neizostavni deo atrakcija destinacija”, navode u agenciji Dertour .
U iTravel agenciji kažu da je aranžman za Maldive najprodavanija destinacija već 13 godina.
Putnici često kažu da nijedna slika ne može u potpunosti da dočara lepotu Maldiva, a to nije jedina destinacija koja ih privlači već putuju i na Sejšele, Dominikanu, Mauricijus i Zanzibar.
Šta sve traže ljubitelji luksuznog odmora?
Kako nisu ograničeni samo na tržište Srbije, u iTravelu imaju veliki broj putnika iz eks-Ju zemalja i evropskih gradova.
Tokom zimskih meseci, potražnja aranžmana za daleke destinacije raste, upravo zbog tropske klime i idealnih uslova za kupanje na egzotičnim destinacijama, što nije slučaj u Grčkoj, Španiji i drugim bližim zemljama.
Uglavnom se želje putnika svode na lepu plažu i dobar hotel sa kvalitetnom uslugom i raznovrsnim izborom hrane. Neki specifični zahtevi odnose se na „Honeymoon pakete” u hotelima, na ponudu vodenih sportova, dobre uslove za ronjenje i slično.
“Kao poseban segment izdvajaju se ljubitelji luksuznog odmora za koje rezervišemo ekskluzivne hotele visoke kategorije, vile sa privatnim bazenom i biznis klasu na letu. Prosek trajanja aranžmana je sedam do 10 dana, ali imamo i dosta putnika koji biraju tzv. Long Stay ponude od 14 i više dana”, navode.
Zbog vremenskih uslova u ovom periodu najpopularniji su pored Maldiva i Zanzibar, Dominikana i Kuba.
Praznici nose i veće cene aranžmana
Nova godina i Božić su udarno vreme za putovanje što znatno utiče na rast cena, pa agencije klijentima savetuju da, ukoliko su u u mogućnosti, putovanje pomere upravo periodw nakon praznika kada su cene dosta niže.
“Većina hotela ima First Minute popuste za rane rezervacije, tako da je pojačan broj rezervacija za letnji period. Isto važi i za period uskršnjih i prvomajskih praznika, jer nas očekuje nekoliko neradnih dana koje putnici žele da iskoriste za odmor”, kažu u iTravelu.
Island i Jamajka su novi turistički san
U poslednje vreme popularne destinacije su Island i Jamajka.
Putovanje na Island je nesvakidašnja prilika za sve avanturiste koji žele da dožive nešto potpuno drugačije.
“Jamajka je nova destinacija u našoj ponudi za kojom vlada sve veće interesovanju. Oni koji žele da putuju na Karibe, a već su posetili Dominikanu i Kubu, kao sledeću stanicu biraju upravo Jamajku”, ističu u ovoj agenciji.
Ipak, Kuba je putnicima sa našeg podneblja i dalje interesantna zbog specifične istorije, načina života i opšte atmosfere koja vlada među Kubancima.
Letnji meseci nisu najbolji izbor za putovanje na ove destinacije zbog moguće pojave uragana, pa putnici koriste priliku da ih posete tokom zimskih meseci kada je sezona.
Dominiraju individualna putovanja
Agencije se bave i organizacijom individualnih putovanja, što znači da putnici ne moraju da se uklapaju u unapred utvrđene termine i grupe, već sami biraju tačan datum polaska, grad polaska i broj dana na destinaciji.
Među takvim putnicima najviše dominiraju parovi, pogotovo oni koji putuju na medeni mesec ili žele da proslave godišnjicu braka na nekoj egzotičnoj destinaciji. Nakon parova slede porodice sa decom, kako mlađom tako i starijom. Sve više je putnika u pedesetim godinama koji takođe putuju sa porodicom ili prijateljima.
Među putnicima je sve više onih čiji posao nije vezan za kancelariju, već mogu da ga obavljaju sa bilo kog mesta sa dobrom internet konekcijom. To su uglavnom programeri, frilenseri i ljudi sa fleksibilnim radnim vremenom.
Ono što je neobično je podatak da je došlo do svojevrsnog izjednačavanja cena između nekih egzotičnih i bližih destinacija.
“Putnici nam često kažu da im se više isplatilo putovanje na Maldive nego recimo u Tursku. Primećujemo i da ljudima daleke destinacije više ne deluju tako nedostižno, da nemaju barijeru što se tiče organizacije i odlaska na tako dalek put”, ističu sagovornici Forbesa Srbija.
Izvor: FORBES Srbija