EkonomijaVesti

“TIKTOK” NOVČIĆI KAO PRAVO BOGATSTVO Evo koliko vredi lav, a koliko ruža u “lajvu”

Deljenje sadržaja, videa, fotografija, kreiranje trendova, a i ozbiljna zarada su uključeni u igru zvanu – “TikTok”.

Pre izvesnog vremena na društvenim mrežama pojavio se snimak na kojem se vidi kako u live prenosu na “Tiktoku” porodica doslovno pada u trans, samo nekoliko sekundi nakon što im se na ekranu pojavi – lav. U komentarima ispod pomenute objave, korisnici društvenih mreža kažu da je reč o velikoj zaradi, te da lav zapravo predstavlja poklon koji nosi određenu vrednost. Kako se to zarađuje na live strimu na “TikTok-u”?

Kako bi bolje razumeli čitav proces zarade na “TikTok-u” i koje sve mogućnosti ova mreže

pruža kada je novac u pitanju, razgovarali smo sa Nikolom Jagodićem, Digital Account Manager, Smart Point.

Za početak, postoji mnogo načina da se zarađuje preko “TikTok-a”. Najčešći način i ono što je najviše zastupljeno u Srbiji jeste putem saradnje. Saradnja može da se realizuje u dva pravca. Prvi pravac podrazumeva da je tiktoker sa brojem pregleda i svojim uticajem spada pod „Influensere“.

“Na taj način on može da ostvaruje različite saradnje sa kompanijama u cilju reklamiranja njihovih proizvoda. Oni koji imaju ispod 50.000 pratilaca jedan video na “TikTok-u” naplaćuju između 50 i 300 evra. Oni koji imaju između 50.000 i 200.000 pratilaca na “TikTok-u” jedan video naplaćuju između 300 i 700 evra. I na kraju oni koji imaju preko 200.000 pratilaca svoj video naplaćuju preko 700 evra“, objašnjava Nikola. Kreatori sadržaja zarađuju i do 100 evra po videu.

On nastavlja da drugi pravac podrazumeva da je tiktoker osoba sa manjim brojem pratilaca, što je poznatije kao „Kreator sadržaja“ i taj broj je do 20.000 pratilaca. Ovi tiktokeri nemaju prevelik uticaj na našu scenu zbog čega se najviše bave kreiranjem sadržaja za druge brendove/organizacije/kompanije.

„Zarada se ovde kreće od 10 do 100 evra u zavisnosti od toga šta tačno rade, da li samo montiraju određene video materijale, da li se sami snimaju, da li smišljaju sadržaj, snimaju se i montiraju, i tako dalje. Ovo je u ekspanziji kod nas i sve više mladih ovo radi“, kaže Nikola, stručnjak za društvene mreže.

Kako se zarađuje na live-u?

Osnovna stvar za razumevanje zarade na “TikTok-u” jeste „coin“ koji podrazumeva “TikTok” valutu. To je kao kada menjamo dinar u evro, tako ovde umesto da plaćamo dinarima, mi ćemo da kupimo “TikTok” novčić i njega koristimo za kupovinu ostalih stvari na ovoj platformi.

Prvo pitanje koje se nameće jeste koji je odnos dinara i “TikTok” novčića? Nikola navodi da su svi novčići u paketima, tako je najniži paket od 35 novčića oko 60 dinara, srednji paket od 3.000 novčića je oko 7.000 dinara, i najskuplji paket od 16.500 novčića je blizu 40.000 dinara. Kada smo odlučili koji paket želimo da kupimo, mi smo spremni da taj novac nekome pošaljemo.

„Drugo pitanje jeste, kako u stvari šaljemo novac? Ovim “TikTok” novčićima kupujemo virtuelne proizvode. “TikTok” je ovde bio kreativan pa je stavio virtuelne proizvode poput cveća, tegova, srca, lopte, životinja, šešira i raznih drugih predmeta. Svaki proizvod ima svoju vrednost, recimo da jedna ruža košta 1 novčić, mi za najmanji paket od 35 novčića možemo da kupimo 35 ruža. Sada kada smo napunili naš nalog novčićima, kupili recimo ruže, mi te ruže treba nekome da poklonimo“, naglašava Jagodić.

A kome ćemo ih pokloniti?

Onome ko kreira sadržaj koji se nama dopada. Ovo bi u teoriji trebalo da bude tako ali se u praksi pokazalo drugačije. Najčešće ove „poklone“ dele na live uključenjima (trenutno samo tamo i može da se šalje novac). “Live” uključenja možemo podeliti na 2 strane. Prva strana podrazumeva da se vi sami uključite u live i nešto pričate/radite/pokazujete i tako dalje. Tokom tog “Live” prenosa svako ko želi može da vas nagradi raznim poklonima, ružama, tegovima, životinjama…

„Druga strana podrazumeva da se vi uključujete u live sa nekim drugim i to je ono što se dešava u Srbiji. Tiktokeri prave izmišljene borbe između Srbije i Turske/Albanije/BIH/Hrvatske pa imamo tiktokeri kojima su zavijene glave sa zastavom Turske gde se oni kao bore ko će više skupiti lajkova i poklona kako bi pobedio ovog drugog. Često se to pretvori i u razne svađe kako bi se podstakli korisnici da više doniraju da bi njihova strana pobedila u tom dvoboju“, objašnjava stručnjak za društvene mreže.

Koliko na kraju ostane tiktokeru?

Na kraju, koliko od svih tih novčića, ruža, tegova, lavova i sličnih stvari zaista ostaje tiktokeru?

„Ukoliko tokom jednog lajva tiktoker dobije 100 ruža, 50 ragbi lopti i jednog lava. To je ukupno 34.600 “TikTok” novčića. Onaj tiktoker koji dobije ove novčiće, pretvara ih u dijamante koje kasnije pretvara u pravi novac odnosno dinare a to dalje znači da ovih 34.600 novčića postaje malo više od 500 evra od čega tiktokeru ide 150 evra“, završava Nikola.

Iako ovo sada deluje kao mala cifra, uzmite u obzir da se ovakva live uključenja dešavaju svaki dan, čak nekoliko puta dnevno što nam govori da neki tiktokeri mogu ostvariti zarade od nekoliko hiljada evra u jednom danu, o mesečnom nivou da ne govorimo.

Padanje u trans je, dakle, bilo sa razlogom.

 

Izvor: BIZLife

Podeli