Samo nekoliko grama dnevno sprečava anksioznost, depresiju i upale: Eliksir zdravlja iz okeana

Spirulina, plavo-zelena alga koju ćete verovatno naći u obliku praha koja je nekada bila dostupna samo u prodavnicama zdrave hrane, sada se širi u supermarketima svuda. Iako se stotinama godina koristio kao nutijent u kulturama širom sveta, tek sada postaje zdravstveni proizvod u državama.

Ejmi Satrezemis, sertifikovani sportski nutricionista, registrovani dijetetičar, veruje da spirulina zaslužuje mesto u mnogim dijetama. Kako ona ističe, prirodna veganska hrana je prepuna hranljivih materija.

Prepuna je vitamina i proteina

Prema Satrezemisovoj, spirulina je “prilično puna proteina i niskokalorična” hrana. Plus, “sadrži značajne količine kalcijuma, niacina, kalijuma, magnezijuma, vitamina B i gvožđa.”

Naučnici objašnjavaju zbog čega organizam traži kečap

Satrazemisova takođe napominje da 1 kašika spiruline sadrži samo 25 kalorija, 0,5 grama masti, 1 gram ugljenih hidrata i 4 grama proteina.

Može smanjiti rizik od razvoja makularne degeneracije

“Spirulina je takođe značajan izvor fitonutrijenata — jedinjenja na biljnoj bazi za koja se smatra da pružaju zaštitne zdravstvene koristi”, nastavlja Satrazemisova. Tačnije, spirulina je bogata određenom grupom fitonutrijenata koji se nazivaju karotenoidi.

Prema studiji Univerziteta Harvard, karotenoidi su korisni i za zdravlje očiju i imunitet. Par najčešćih karotenoida — lutein i zeaksantin — nalaze se u mrežnjači i mogu smanjiti rizik od razvoja makularne degeneracije do 43 procenta.

Prepuna je omega-3 masnih kiselina zdravih za mozak

Džoš Šlotman, sertifikovani lični trener i nutricionista, napominje da se smatra da je spirulina jedan od najboljih izvora omega-3 masnih kiselina. U stvari, spirulina se može pohvaliti i omega-6 i omega-3 masnim kiselinama u približnom odnosu 1,5-1,0.

Prema brojnim studijama, omega-3 masne kiseline mogu pomoći u borbi protiv depresije i anksioznosti, mogu da spreče mentalno opadanje u vezi sa godinama, Alchajmerom i poboljšavaju zdravlje mozga.

Osim što vašem mozgu daju podsticaj, omega-3 masne kiseline takođe mogu poboljšati faktore rizika za srčana oboljenja, boriti se protiv upale i poboljšati zdravlje kostiju i zglobova.

Bori se protiv upala

Postoje i druge hranljive materije kao što su hlorofil i beta-karoten. Postoje mnoge prednosti spiruline, uključujući činjenicu da može pomoći u borbi protiv upale, jačanju imunološkog sistema, poboljšanju zdravlja creva i regulaciji nivoa šećera u krvi.

Razlozi za izbegavanje spiruline

Postoje ljudi koji bi trebalo da izbegavaju spirulinu. Prema Šlotmanu, “Oni sa anemijom ili niskim nivoom u krvi možda će želeti da se drže dalje od njega zbog visokog sadržaja gvožđa. Takođe može izazvati mučninu kod onih koji nemaju zdrav stomak. LJudi koji uzimaju određene lekove će možda morati da izbegavaju i spirulinu, zato obavezno razgovarajte sa svojim lekarom pre nego što dodate spirulinu u svoju svakodnevnu ishranu.”

Takođe, oni sa određenim autoimunim stanjima kao što su multipla skleroza, lupus i reumatoidni artritis možda žele da izbegnu spirulinu, jer može da pogorša simptome. Trudnice ili dojilje takođe treba da izbegavaju spirulinu, jer nedostaju bezbednosne informacije u vezi sa uzimanjem budućih mama i dojilja.

 

Izvor: Novosti

Foto: Profimedia

 

Podeli