Društvo

Kazne u novom Zakonu o saobraćaju

U očekivanju početka primene novog Zakona o bezbednosti u saobraćaju stručnjaci predviđaju pozitivne efekte kaznene politike na smanjenje najtežih prekršaja. Kao najčešći uzroci stradanja u saobraćajnim nesrećama pominju se brzina, alkohol, nevezivanje sigurnosnog pojasa i telefoniranje u toku vožnje, ali ne treba zanemariti ni bezbednost puteva, kao ni tehničko stanje vozila.

Novi zakon donosi veće kazne za vozače koji se ne budu pridržavali saobraćajnih propisa. Smanjene kazne za manja prekoračenja brzine, kazne za vožnju zaustavnom trakom, produženo važenje probne vozačke, ali i povišena granica za dozvoljen nivo alkohola u krvi, neke su od novina Zakona o bezbednosti u saobraćaju.

„Smatram da će da se popravi bezbednost saobraćaja. Povećanje kazni za nevezivanje bezbednosnog pojasa je sasvim opravdano u odnosu na njegov značaj kod saobraćajnih nezgoda. Videćemo u narednim mesecima kako će se ove mere pokazati“, kaže Vladimir Plavšić profesor saobraćajnih predmeta u Tehničkoj školi.

Svaka sredina ima svoje najčešće prekršaje u saobraćaju. U Novom Pazaru to nije  alkohol, ali postoji mnogo drugih.

„ U Novom Pazaru najteži prekršaji ne izgledaju baš drastično, ali parkranje vozila na pešačkom prelazu, zaustavljanje i razgovor vozača iz automobila usred saobraćajne gužve, zatim neke prevelike brzine, prolasci na crveno svetlo na semaforu, telefoniranje u toku vožnje, nevezivanje pojaseva… to mora da bude sankcionisano“, kaže Alija Mujezinović, predavač teorijske nastave u u auto-školama.

Visina kazni trebalo bi da utiče na vozače da se pridržavaju saobraćajnih propisa. Pomenimo samo da će se sa 120.000 dinara, najmanje 9 meseci zabrane i 14 do 16 poena kažnjavti nasilnička vožnja, a predviđena kazna uključuje i obavezan zatvor od 30 do 60 dana.

 

 

 

Podeli