Društvo

“Prekucavanje” brojeva motora i šasije

Šta se događa kada posle zimske upotrebe automobila so i vlaga ostave trag na vašem vozilu pa brojevi motora i šasije postanu nečitljivi. Takozvano ” prekucavanje” tada postaje legalno, ali šta treba preduzeti.

Ukoliko dođete u situaciju da iz nekog razloga serijski broj vašeg motora ili šasije nije vidljiv, tj. ne može se očitati moraćete da podnesete zahtev za promenu, odnosno izdavanje novog broja motora ili šasije.

Unošenje, utiskivanje novog broja motora ili šasije, takozvano “prekucavanje“ vrši se u sledećim situacijama: ukoliko proizvođač nije uneo pomenute brojeve, ukoliko zbog havarije, kvara ili oštećenja (najčešće usled korozije) brojevi nisu čitljivi i kada je vozilo industrijski remontovano.

U AMSS kažu da je vlasnik vozila tada dužan da MUP-u podnese zahtev za donošenje rešenja o upućivanju na utiskivanje novog broja motora ili šasije. Pored pomenutog zahteva, vlasnik vozila mora platiti i republičku administrativnu taksu koja iznosi oko 7 000 dinara. Biće potrebno da priložite i dodatnu dokumentaciju, a sve u zavisnosti od situacije.

Ako proizvođač nije utisnuo broj motora ili šasije prilaže se dokaz o vlasništvu i poreklu motora ili šasije, dokumentaciju od proizvođača iz koje se mogu videti potrebni brojevi.
 U situaciji kada su brojevi oštećeni usled havarije (korozije), pa su zamenjeni drugim delom potreban je dokaz o vlasništvu i poreklu ugrađenog dela motora ili šasije (račun o kupovini novog dela ili dokaz o poreklu starog vozila ako je ugrađen polovni deo), i dokaz da je broj zamenjen popravkom (račun auto-servisa, overena izjava dva svedoka da je deo ugrađen).

Ako je broj oštećen(uklonjen) usled industrijskog remonta prilaže se dokaz ovlašćene organizacije koja vrši remont motora.

Nakon toga vozilo će biti upućeno na utiskivanje novog serijskog broja.

(D.J)

Podeli