Grupu kineskih digitalnih divova, uključujući Alibabu, Tencent i ByteDance, vlasnika TikToka, dostavila je regulatoru uvid u algoritme, koji društvene mreže obično smatraju poslovnom tajnom, budući da su ključne za njihov uspeh.
Algoritmi određuju šta korisnici vide na društvenim mrežama i kojim redosledom i kompanije ih strogo čuvaju. Američki tehnološki divovi Meta i Alphabet uspeli su da im osiguraju status poslovne tajne, napominje BBC.
Kineska uprava za kibernetički prostor (CAC) objavila je listu sa opisima 30 algoritama i planira da je ubuduće redovno objavljuje kako bi suzbila zloupotrebu podataka, stoji u saopštenju.
Na spisku su i algoritmi kompanije za digitalnu trgovinu Taobao, čiji je vlasnik Alibaba.
Taobaov algoritam “preporučuje korisnicima proizvode ili usluge na osnovu njihovog digitalnog otiska i podataka o pretraživanju”, stoji u dokumentu.
ByteDanceov algoritam za Douyin, kinesku verziju TikToka, navodno meri interese korisnika na osnovu klikova, komentara i lajkova.
ByteDance u utorak nije želeo da komentariše objavu algoritama, a Alibaba i Tencent nisu odmah odgovorili na upit BBC da je komentarišu.
Kina je usvojila nove propise za algoritme u martu, prema kojima korisnici mogu da odbiju takvo praćenje aktivnosti, a kompanije moraju da registriruju algoritme pri CAC ako mogu da utiču na javno mnjenje ili mobilizuju društvo, podseća BBC.
Beograđani su dobili drugu utakmicu u Novom Pazaru sa 2:0, pa su sa dve pobede…
Novi Pazar je sa 39 bodova deveti u Super ligi Srbije, odnosno vodeći u plej-aut…
U centrali Sandžačke demokratske partije (SDP) u Novom Pazaru radna subota. Protekla je u održavanju…
Novopazarac propustio dve set lopte u desetom gemu prvog seta.
Teniser iz Novog Pazara, Hamad Međedović, izgubio je prvi set u drugom kolu masters turnira…
U izraelskim napadima na Pojas Gaze u posljednja 24 časa najmanje 32 Palestinca su ubijena,…