Categories: DruštvoVesti

Ignjatović: Projekti za nastavak autoputa do Boljara gotovi za dve godine

Generalni direktor Saobraćajnog instituta CIP Milutin Ignjatović izjavio je danas da će kompletna projektna dokumentacija za nastavak gradnje auto-puta kroz Srbiju ka Crnoj Gori, na deonici Požega – Boljare, biti završena u narednih godinu i po do dve.

Ignjatović je rekao Tanjugu, komentarišući današnje puštanje u saobraćaj prvog auto-puta u Crnoj Gori na deonici od Podgorice do Kolašina (Smokovac – Mateševo) u dužini od 41 kilometar, da će mu biti velika čast da se provoza tim auto-putem, ali i celim auto-putem kada bude završen od Beograda do Bara.

Istakao je da će Srbija svakako graditi i poslednju deonicu auto-puta do Crne Gore, do mesta Boljare i da su već započete aktivnosti radi izrade projektne dokumentacije.

Ignjatović je naglasio da je prilikom nedavne posete crnogorskog premijera Dritana Abazovića Beogradu potvrđeno da će i Crna Gora sa njihove strane graditi ceo auto-put do Srbije.

To je jako važno, jer šta nam znači ako se naš auto-put ne spoji sa auto-putem u Crnoj Gori, napomenuo je Ignjatović.

“Čast mi je da doživim da se vozim tim auto-putem (Smokovac – Mateševo), a još će biti veća kada se auto-put u CG spoji sa našim auto-putem kod mesta Boljare na granici sa CG i da mogu da odem do Bara za pet sati i bezbedno stignem”, rekao je Ignjatović.

Dodaje da će uz auto-put biti izgrađen i veliki broj motela i restorana, gde će moći putnici da predahnu i naglasio da će taj auto-put apsolutno imati ekonomsku opravdanost.

“Mi smo u kontaktu sa CRBC, koji zajedno sa nama rade trasu auto-puta do Boljara i ne možemo da se složimo trenutno oko trase kuda treba da ide auto-put do Boljara. Izrada projektne dokumentacije će sigurno gotova za godinu i po do dve, a gradnja će biti završena onda u narednih četirili ili pet godina”, rekao je on.

Dodaje da su stručnjaci CIP-a iz 50 struka uključeni u aktivnosti oko početka projektovanja.

Na pitanje kako komentariše to što u CG kažu da je puštanje u saobraćaj deonice Smokovac – Mateševo, koja ima 20 mostova, 16 dvocevnih tunela i četiri petlje, to do sada najveći i najsloženiji građevinski projekat u istoriji Crne Gore, Ignjatović je istakao da je, ipak, najveći, najteži i do sada graditeljski neprevaziđen projekat, u celoj bivšoj Jugoslaviji, izgradnja pruge Beograd – Bar.

Ignjatović je podsetio da auto-put u CG radi ista kineska firma CRBC koja i kod nas gradi auto-put i da će i našu zemlju slično koštati deonica do Boljara, pošto je isto tako težak teren za izgradnju.

“Ništa manje mostova i tunela nećemo imati mi na našoj deonici ka Boljaru”, istakao je Ignjatović.

Kaže da je veoma teška za izgradnju i deonica od Preljine do Požege, za koju je CIP uradio projektnu dokumentaciju, kao i da će biti dobro ako Kinezi budu uspeli da je završe do Požege do kraja 2023. godine.

Sagovornik Tanjuga kaže da je slična najviša tačka auto-puta Smokovac – Mateševo kod Kolašina, kao i kod Barske pruge, oko 1.030 metara nadmorske visine, s tim što je najniža tačka auto-puta u Podgorici oko 50 metara, a kod pruge u Baru oko tri metra nadmorske visine.

Ignjatović je podsetio da je barska pruga obnovljena u Srbiji od Resnika do Valjeva na osnovu projekta CIP-a, a da su projektovanje za obnovu ostatka pruge do granice sa CG dobili Rusi.

Kaže da je RŽD prvo angažovao Italfer, a onda posao dao nemačkim železnicama, ali da taj projkat neće raditi nemački stručnjaci, već “slobodni strelci” iz Srbije i izrazio sumnju u to da li će projektovanje biti kvalitetno urađeno.

Ignjatović je podsetio da je barska pruga završena i puštena u saobraćaj 1976. godine i istakao da je tada moglo od Beograda do Bara da se stigne za samo šest sati, dok je sada potrebno između 16 i 22 sata.

Podseća da je CIP učestvovao u kompletnoj izgradnji barske pruge u to vreme i dodao da je kao mladi stručnjak srpskih železnica bio angažovan u nadzornoj službi za jednu deonicu do puštanja pruge u saobraćaj.

To je i danas neprevaziđen projekat i to nam cela Evropa i svet priznaju, istakao je Ignjatović i dodao da barska pruga i za ovo vreme važi za graditeljsko remek delo.

Ignjatović je naglasio da je veoma važno da projektanti dobro odrade posao, ispitaju teren i naprave projekte, jer ako trasa nije dobro povučena, mogu stalno da se prave troškovi za održavanje infrastrukturnih objekata.

Barska pruga, u dužini od 476 kilometara, ima 254 tunela u ukupnoj dužini 114,4 km.

Najduži tunel je Sozina na deonici Podgorica -Bar od 6.170 metara. Sledeći tuneli po dužini je “Zlatibor” od 6.169 metara.

Najviše tunela je na delu pruge Branešci – Štrpce, u ukupnoj dužini od 29,4 km, zatim na Zlatiboru 22 tunela u dužini od 17.940 m, na deonici Lučice – Gostun 16 tunela dužine 13.039 m i na deonici Kolašin – Bratonožići 54 tunela u dužini od 23.784 metara.

Duž pruge postoji 234 mosta u ukupnoj dužini 14,6 km. Od toga je 206 betonskih mostova ukupne dužine 10.760 metara i 28 čelicnih mostova dužine 3.833 metara…

Most iznad Male rijeke je jedan od najviših u Evropi, dužine je 498, a visine 200 metara.

Izvor: Tanjug

Podeli

Selma Ljajic

Recent Posts

Mehanizacija na terenu, pune se džakovi sa peskom

Dežurne ekipe i mehanizacija Javnog preduzeža za uređenje građevinskog zemljišta su na terenu, sanira se…

11 hours ago

Novi Pazar: Proglašena vanredna situacija

Usled obilnih kiša praćenih gradom, Gradski štab za vanredne situacije grada Novog Pazara doneo je…

12 hours ago

Nakon Raške izlila se i Trnavica, ugrožava kuće

Nakon obilnih padavina u večernjim satima u Novom Pazaru izlila se reka Trnavica, koja je…

12 hours ago

OPREZ U VOŽNJI! Na putevima ima odrona, polomljenih grana i nanosa

Zbog nevremena koje je pogodilo teritoriju Novog Pazara, Raške, Tutina i Sjenice na putnim pravcima…

12 hours ago

Novi Pazar pogođen snažnim nevremenom

Novi Pazar više od tri časa bio je pogođen snažnim nevremenom, padali su jaka kiša…

14 hours ago

MUP: U akciji „Armagedon“, uhapšeno sedam osoba (VIDEO)

Pripadnici Ministarstva unutrašnjih poslova, Uprave za tehniku i policijskih uprava u Smederevu, Pirotu, Šapcu, Leskovcu,…

16 hours ago