EkonomijaVesti

Od januara iz Niša avionom do Atine i Istanbula, ali i Beograda – umesto 12, biće 7 subvencionisanih linija

Vlada Srbije usvojila je odluku po kojoj bi od 1. januara 2022. godine trebalo da se uvedu nove avio-linije sa niškog Aerodroma “Konstantin Veliki”. Pored nekih već poznatih destinacija, iz niške vazdušne luke će, kako piše, moći da se leti i do Beograda, Istanbula, Atine i Kelna. Ovom odlukom poništena je prethodna kojom su se subvencionisale linije do 12 destinacija do kojih su avioni saobraćali iz Niša.

Novu odluku o linijama od javnog interesa Vlada je usvojila krajem oktobra, a među njima su već poznate destinacije Frankfurt (Han), Ljubljana i Tivat, a dodate su linije Niš – Atina, Niš – Istanbul, Niš – Keln i Niš – Beograd.

Pored njih, u dokumentu su i linije iz Kraljeva do Soluna, Tivta i Istanbula.

Redovan avio-prevoz iz tačke 1. ove odluke obavlja se u periodu od 1. januara 2022. godine do 31. decembra 2023. godine – piše u odluci.

Do 2023. godine trebalo je da avioni lete na čak 12 destinacija iz Niša, na osnovu odluke iz 2019. godine.

Međutim, iako su ti letovi iz budžeta Srbije subvencionisani sa 5 miliona evra godišnje, a trebalo je da ih obavlja Air Serbia, avioni nacionalnog prevoznika trenutno lete samo do Frankfurta (Han). Ovakva situacija traje skoro od ukidanja letova zbog epidemije korone, u martu 2020. godine.

Niko od nadležnih dugo nije odgovarao na pitanja zašto je to tako, iako su posle popuštanja mera skoro svi operateri uspostavili redovan saobraćaj, a sada je novom odlukom poništena stara.

Danom početka primene ove odluke prestaje da važi Odluka o proglašenju linija u javnom interesu u vazdušnom saobraćaju („Službeni glasnik RSˮ, br. 22/19 i 74/19) – piše u odluci Vlade Srbije.

Ovo znači da od Nove godine iz Niša neće moći da se leti do Nirnebrga, Rima, Hanovera, Salcburga, Budimpešte, Bolonje, Fridrishafena, Karslruea i Geteborga, kako je bilo predviđeno ranijom odlukom Vlade.

Putnicima iz Niša na raspolaganju će biti 7 odredišta, a i ti letovi će, kako je ranije najavio gradski većnik Nenad Stanković biti subvencionisani.

Bio sam na sastanku Radne grupe koju je organizovalo Ministarstvo za saobraćaj i infrastrukturu, na sastanku Radne grupe razmatrale su se linije potencijalne koje će biti iz Niša. Grad je opredelio konkretno za niški Aerodrom “Konstantin Veliki”, biće opredeljeno naredne godine iz budžeta Republike oko milijardu dinara za subvencije letova – rekao je Stanković nedavno.

U pomenutoj odluci piše da je plan da avioni do Frankfurta, Kelna, Atine, Istanbula, Tivta i Ljubljane lete dva puta nedeljno, s tim što je naznačeno da će avioni do Crne Gore i prestonice Grčke saobraćati tokom letnje sezone.

Do Beograda su planirana 4 leta nedeljno i to bi značilo da se Niš i glavni grad spajaju i vazdušnim putem.

Podsetimo, razvoj niške vazdušne luke krenuo je pre nekoliko godina kada su “low-cost” prevoznici počeli da lete sa “Konstantina Velikog”. I danas iz Niša saobraćaju Wizz Air i Ryanair, ali se u celu priču se umešala država. Aerodrom je poklonjen, niško javno preduzeće ugašeno, a sve pod obrazloženjem da Grad nije mogao da razvija aerodrom.

Kasnije je i sam ministar saobraćaja Tomislav Momirović rekao da zapravo u ugovoru sa Vansijem, koncesionarom beogradskog aerodroma, postoji klauzula koja ograničava broj putnika na ostalim aerodromima u državi.

 

Izvor:Južne vesti

Foto: Vanja Keser

 

Podeli