DruštvoVesti

Uskoro vas više TRGOVCI NEĆE UZNEMIRAVATI TELEFONOM, da biste se odbranili biće dovoljan samo jedan POZIV

Halo, dobar dan, danas u vašem komšiluku imamo promociju naših proizvoda, a vi ste dobili zagarantovan popust od 50 odsto…

Sigurno da se većina sugrađana bar jednom susrela sa pozivima dosadnih trgovaca koji pozivaju na kućni broj telefona i nude poklone i prezentacije. Nekada razgovaramo sa njima, a u većini slučajeva prekinemo vezu što je pre to moguće.

Uskoro će pozivanje na privatan, tačnije kućni broj, zahvaljujući uvođenju registra „Ne zovi“ biti onemogućeno. Ovaj projekat prošao je javnu raspravu i sada je samo preostalo da ga Skupština Srbije usvoji u okviru novog Zakona o zaštiti potrošača.

Neverovatni su. Čim ih čujem, kažem im da me ne interesuju, da neću da pričam sa njima, a oni nastaju da “verglaju” kao da je govorni automat. Ne preostaje mi ništa drugo nego da im zalupi m slušalicu. A onda se sutradan opet jave – kaže ljutita Beograđanka Tamara K.

Da biste se zauvek otarasili dosadnih trgovaca biće dovoljan jedan poziv vašem telefonskom operateru, prijava za registar „Ne zovi“ i njime će biti obuhvaćeni svi trgovci koji na ovakav način nude svoje usluge. Oni će i dalje moći da zovu, ali isključivo one brojeve telefona i korisnike koji nisu upisani u ovaj registar.

Kako je objasnio Denis Perinčić iz Republičke unije potrošača građani bi trebalo da pozovu i kažu “ne želim da moj telefon bude pozivan od davalaca usluga“, tačnije da neće nikakve kontakte, ponude, ugovore.

Na ovaj način će se smanjiti mogućnost manipulacije i trgovci će morati da paze na koji način dolaze do podataka ili brojeva telefona – rekao je za RTS Perinčić.

Pre pozivanja nekog broja trgovci će morati da provere da li je taj telefon u registru “Ne zovi” koji će voditi Regulatorno telo za elektronske komunikacije RATEL, uz obaveznu zaštitu ličnih podataka građana. Ukoliko okrenu neki od „zaštićenih“ brojeva, firmama preti velika kazna od 300.000 do čak dva miliona dinara, a odgovornim licima od 50.000 do 150.000.

BROJEVI IZ IMENIKA

Maja Anokić iz Centra potrošača Srbije, kaže da se ne zna tačno kako trgovci dolaze do telefona, kao i da se pretpostavlja da ih uzimaju iz javnog imenika.

To čak ne bi trebalo da bude problem, ali kada jednom kažu ljudi da ne žele da ih zovu, oni bi trebalo da prestanu, ne bi smeli više da zovu – rekla je za RTS Maja Anokić.

BOGOSAVLJEVIĆ: MOŽE JOŠ BOLJE

Petar Bogosavljević iz Pokreta za zaštitu potrošača smatra da će novi Zakon o zaštiti potrošača biti svakako bolje rešenje za potrošače.

Ne očekujem da će se novi zakon doneti do kraja mandata ove Skupštine, pa mislim da će biti uslova da se bitno poboljšaju Strategija razvoja zaštite potrošača, Zakon o zaštiti potrošača, te drugi potrošački zakoni i podzakonska akta koja će iz njih proizići – rekao je za “Blic” Bogosavljević.

 

Izvor: Blic

Foto: DEJAN BOŽIĆ / RAS SRBIJA

 

Podeli