Januar bez para i kako ga preživeti – finansijski detoks
Januar svake godine deluje nam kao „zločin i kazna“. Trideset i jedan dan u mesecu stoji kao izazov pred nama, a mi švorc. Da, bili su praznici. A pogled u budućnost je zamagljen.
Bankarske statistike govore da u januaru naglo raste broj onih koji preskaču uplatu rate za kredit, jer tokom praznika trošimo više nego što imamo.
Najduži mesec u godini
Ne kaže se bez razloga da je januar najduži mesec u godini. Nova godina po pravilu donese nove izdatke, manjak u novčaniku, ali i višak kilograma. Ti kilogrami će otići sami kada počne stres zbog nedostatka finansija, što je dobro, štedimo na odlasku u teretanu.
Da li znamo šta su nam finansijske slabosti, naročito u vreme novogodišnjih i božićnih praznika – kada marketinški trikovi nikada jače nisu izraženi.
Kada nam kasirka nudi gluposti, sitnice koje nam nisu potrebne, a od kojih se jedva probijamo do same kase. Sve šljašti, prosto nas mami da to „sve“ kupimo. Ko onda misli na finansije i blisku budućnost, i o tome kako preživeti januar.
Opasno po život i zdravlje
Kako kočiti kada je kreditna kartica u rukama, kada popunjavamo čekove, dajemo keš… Ponekad pomislim da je finansijski savetnik ali i njegov nadzor neophodan. Jedan od stručnih saveta je da kada god poželite nešto da kupite, pomislite na palme, plažu, more, miris leta u vazduhu, i možda ćete se predomisliti.
Sigurni koraci u potrošačkom kalendaru
– Dobar plan kupovine, obavezno pre nego što plata legne na račun.
– Spisak troškova: prvo računi, pa hrana, pa pokloni ili već… kako ko misli.
– Budite ljubazni prema sebi, jer je kupoholičarski zanat često kupoholičarsko emotivno zadovoljstvo, i to trenutno.
Novac kojim raspoložite „stavite na papir“ i isplanirajte troškove koje ćete imati do kraja meseca. S jedne strane stavite sve redovne izdatke, a s druge dodatne troškove. Tako ćete u svakom trenutku znati koliko ste potrošili i koliko novca možete izdvojiti za sve ostale potrebe do kraja meseca.
Pratite akcije i prijavite se da primate mejlove o akcijama i popustima
Obavezno se prijavite da primate obaveštenja o svim novitetima i pogodnostima kupovine.
Iako su mejlovi tog tipa najčešće vezani za onlajn-akcije, one su obično usaglašene sa akcijama u prodavnicama, pa ćete u svakom trenutku biti u toku šta se dešava i u prodavnicama i u onlajn-ponudi.
Veliki trgovinski lanci u saradnji sa proizvođačima posle praznika nude kupcima proizvode po nižim, akcijskim cenama. Obilaženjem nekoliko obližnjih prodavnica može dosta da se uštedi, jer razlika u ceni pojedinih proizvoda ide i do 50 odsto. Na sniženjima se ostvari oko 20 odsto ukupnog prometa, kaže statistika.
I ako je za utehu, nagradiće nas februar, koji ove godine ima 29 dana, a i sigurno će stići na realizaciju i neki ispisani ček iz decembra ili neka rata na kreditnoj kartici.
Odlični su praznici, volimo ih, pamtićemo ih po divnom provodu i često ćemo ih se setiti. Što zbog provoda, što zbog dugova.
Izvor: RTS
A. Ni.