SVE O AUTOPUTU BEOGRAD-SARAJEVO Kuda će proći saobraćajnica, kolika će biti ograničenja i detaljna MAPA dva pravca

Poseta turskog predsednika Redžepa Tajipa Erdogana Srbiji donosi dvema zemljama nove ekonomske dogovore, ali i priliku za obeležavanje već postignutih. U prisustvu predsednika Srbije i Turske, danas je svečano označen početak radova na autoputu Beograd – Sarajevo, deset meseci nakon potpisivanja komercijalnog ugovora vrednog 250 miliona evra za izradu planova detaljne regulacije, projektovanje i izgradnju ove saobraćajnice.

Autoput Beograd-Sarajevo prvi je autoput koji će direktno povezati Srbiju i BiH, a od velikog je značaja i za povezivanje u regionu.

Kako je ranije isticao Rasim Ljajić, ministar trgovine, turizma i telekomunikacija, planirana izgradnja ovog autoputa je od ogromne važnosti za odnose Srbije i BiH, jer su to “dve zemlje koje imaju najveću trgovinsku razmenu, a najgore puteve”.

Ukupna vrednost 1,05 milijarde evra

Autoput Beograd-Sarajevo gradiće se kao prsten, u dva pravca: Kuzmin – Sremska Rača (granica sa BiH) – Bijeljina i Požega – Kotroman (granica sa BiH). Deonica Sremska Rača – Kuzmin ima dužinu od oko 18 kilometara, a trasa Požega-Užice-Kotroman je dugačka oko 60 kilometara.

Gradnja autoputa Beograd-Sarajevo zvanično je počela krajem avgusta otvaranjem gradilišta na deonici Sremska Rača-Kuzmin, a rok za izgradnju je dve i po godine. Inače, na putu iz Srbije prema BiH, kroz naseljena mesta Kuzmin, Bosut i Sremsku Raču dnevno prođe nekoliko hiljada vozila.

Klasičan autoput

Deonica Sremska Rača – Kuzmin, dužine oko 18 kilometara, projektovana je, objašnjavaju nadležni, kao klasičan autoputni profil sa dve vozne i jednom zaustavnom trakom (za svaki smer vožnje) i srednjim razdelnim pojasom, za brzinu od 130 kilometara na čas. Projektuje se kao deo budućeg autoputnog pravca prema Bijeljini.

Početak saobraćajnice najvišeg putnog ranga predviđen je u blizini postojeće takozvane denivelisane raskrsnice Kuzmin, preko koje je ostvarena veza sa državnim putem koji ide kroz naselja Kuzmin i Bosut, a sve do postojećeg graničnog prelaza kod Sremske Rače. Glavni objekat na trasi autoputa je most preko reke Save kod Sremske Rače, čija je dužina oko 1,3 kilometra. Pored mosta, predviđena je i izgradnja novog graničnog prelaza.

Drugi pravac, deonica Požega-Užice-Kotroman (granica sa BiH), dužine oko 60 kilometara, sa Koridorom 11 povezuje se u Požegi, a od Požege preko Moravskog koridora (E-761) trebalo bi da se u Pojatama poveže sa Koridorom 10.

“Kada završimo autoput do Požege, tu će biti račvanje na dva kraka: jedan ka Dugoj Poljani odnosno Novom Pazaru, Sjenici, Boljaru i granici sa Crnoj Gorom, drugi ka Kotromanu i granici sa BiH, a onda dalje ka Sarajevu. Za deonicu Požega – Kotroman očekujemo da bude završena dokumentacija i da sledeće godine vidimo sa prostornim planom”, ističu u Ministarstvu građevinarstva.

Od tehničke dokumentacije za ovu deonicu, kažu u ministarstvu, usvojena je Prethodna studija opravdanosti sa generalnim projektom, koju je Reviziona komisija usvojila 2010. godine. Potrebno je još izraditi preostalu dokumentaciju, što je obuhvaćeno komercijalnim ugovorom sa kompanijom Tašjapi.

Kako je rekla ministarka Zorana Mihajlović, početak radova na ovoj deonici može da se očekuje u 2021. godini.

Ugovori

Komercijalni ugovor za izradu planova detaljne regulacije, projektovanje i izgradnju deonica potpisan je 19. decembra 2018. godine u Beogradu, a ovaj strateški dokument potpisali su potpredsednica Vlade Srbije Zorana Mihajlović, v.d. direktora “Putevi Srbije” Zoran Drobnjak i predsednik turske kompanije “Tašjapi” Emrualh Turanli.

Vrednost ugovora je 250 miliona evra i obuhvata pripremu planske, projektne i tehničke dokumentacije i izvođenje radova na deonici Sremska Rača-Kuzmin – ukupno 225 miliona evra – i pripremu projektne i tehničke dokumentacije za deonicu Požega-Kotroman – 25 miliona evra. Projekat će se finansirati iz zajma turske Eksim banke i budžeta Republike Srbije.

Komercijalnim ugovorom predviđeno je da Tašjapi izradi kompletnu plansku i tehničku dokumentaciju i to Planove detaljne regulacije, Studiju opravdanosti sa idejnim projektom, Projekat za građevinsku dozvolu i Projekat za izvođenje, te izvođenje radova na izgradnji.

Most preko Save

Iz “Puteva Srbije” kažu da će ukupna dužina mosta preko Save kod Sremske Rače biti 1.310 metara.

“Most se sastoji od prilaznih betonskih konstrukcija na levoj i desnoj obali Save, dužine 530 i 450 metara, i čelične konstrukcije nad rekom dužine 330 metara”, ističu i dodaju kako je opšte poznato da su objekti poput tunela i mostova najzahtevniji deo projekta prilikom izgradnje puteva.

Izvor: Blic

Podeli