Novi Nacrt zakona o trgovini prepoznaje dropshipping, online prodavnice i cene u stranim valutama

U novom Nacrtu izmena i dopuna zakona o trgovini, tretiranje i oflajn i onlajn trgovine doživelo je promene, a naročito je značajno što je u potonjem načinu trgovine Nacrt prepoznao različite poslovne modele i njihove specifičnosti, piše portal Startit.

Ovaj Nacrt, koji je nedavno prošao javnu raspravu u paketu sa izmenama Zakona o elektronskoj trgovini i sada čeka ulazak u skupštinsku proceduru, prvi put sadrži pojmove kao što su elektronska prodavnica i elektronska platforma, a prepoznati su i definisani najčešći oblici elektronske trgovine, poput prodaje preko elektronske prodavnice, prodaje preko elektronske platforme koja povezuje potrošača i trgovca (i pruža usluge naplate i isporuke), kao i dropshipping.
Drugim rečima, osim toga što je prepoznao e-commerce, zakon napokon prepoznaje i da onaj koji prodaje robu ne mora da je ima kod sebe i predviđa kako model trgovine u dropshippingu treba da se odvija, navodi se u tekstu.

Osim različitih oblika elektronske trgovine, novina je i uvođenje mogućnosti isticanja cene u stranim valutama. Trenutno aktuelni Zakon o trgovini nalaže da sve cene moraju da budu istaknute u dinarima, dok Nacrt predviđa da cene moraju da budu u dinarima samo ako je prodaja namenjena domaćem tržištu. Odnosno, ubuduće će vlasnici elektronskih radnji koji svoje proizvode prodaju celom svetu imati pravo da ističu cene i u devizama.

Štaviše, za određene proizvode i usluge koji se prodaju preko interneta Nacrt zakona o trgovini omogućava isticanje prodajnih cena u stranoj valuti, bez obzira na to da li je elektronska trgovina usmerena na domaće ili inostrano tržište. Pa je tako dozvoljeno isticanje cene u stranoj valuti u slučaju “online (kupo)prodaje softvera i drugih digitalnih proizvoda koji se isporučuju isključivo putem telekomunikacionih, digitalnih ili informaciono-tehnoloških uređaja”.

Kako kažu iz Vlade, nacrti su rađeni u bliskoj saradnji sa privredom. U izradi je učstvovala Radna grupa u čijem sastavu je bila Privredna komora Srbije i firme oko nje, Nacionalna alijansa za ekonomski razvoj, kao i neformalna grupa pružaoca usluga informacionog društva koja je okupila neke od najvećih igrača na polju e-commerce-a: KupujemProdajem, Halo oglase, Limundo, Kupindo.

izvor: ekapija
Podeli

Katarina Radovic

Recent Posts

Masters u Madridu: Međedović u finalu kvalifikacija

Novopazarac u borbi za glavni žreb očekuje boljeg iz duela između Džefrija Džona Vulfa i…

15 hours ago

Palestinci napuštaju istočne dijelove Rafaha uoči moguće izraelske invazije

Stotine Palestinaca počele su napuštati kvartove na istoku Rafaha, na jugu Pojasa Gaze, uoči moguće…

17 hours ago

Izraelska vojska 213 dana izvodi napade na Gazu: Ubijeno 34.735 Palestinaca

Broj Palestinaca koji su ubijeni u napadima izraelske vojske na Pojas Gaze od 7. oktobra…

17 hours ago

U ponoć u Severnoj Makedoniji stupa na snagu izborna tišina uoči drugog kruga izbora

U Severnoj Makedoniji u ponoć stupa na snagu izborna tišina uoči drugog kruga predsedničkih i…

19 hours ago

Dva jaka zemljotresa pogodila Tajvan u razmaku od desetak minuta

Dva jaka zemljotresa u razmaku od desetak minuta pogodili su danas kineski region Tajvan, objavio…

19 hours ago

U EU nezaposleno oko 13,2 miliona ljudi

Stopa nezaposlenosti mladih do 25 godina u EU u martu 2024. iznosila je 14,6 odsto…

20 hours ago