Društvene mreže u 2018. IZGUBILE POVERENJE korisnika

Zbog krađe podataka, lažnih informacija i uvredljivog rečnika na društvenim mrežama, kao i izveštaja da su strani operativci koristili njihove usluge, mnogi ljudi u SAD sada su skeptični kada je reč o prednostima društvenih medija, smatraju stručnjaci.

Zvaničnici društvenih mreža zbog svega toga su nekoliko puta morali da svedoče pred američkim Kongresom.

– 2018. je bila teška godina, kako za tehnološke kompanije tako i za korisnike njihovih usluga – izjavio je direktor kompanije za skladištenje podataka LatticeWork Inc. Pantas Sutarda, prenosi Glas Amerike.

Kako je istakao, direktori velikih kompanija išli su na svedočenja i dali silna obećanja članovima Kongresa da će rešiti probleme hakovanja svojih sistema, što još nisu u stanju da urade.

Najviše se preispitivao rad Fejsbuka.

Taj gigant društvenih mreža kritikovan je posle otkrića da je, zbog slabog nadzora, jedna političko-konsultantska kompanija zloupotrebila podatke miliona korisnika.

U proleće ove godine, direktor Fejsbuka Mark Zakerberg krenuo je na “turneju izvinjavanja”, kako su kampanju ironično nazvali Amerikanci, u nameri da uveri korisnike da će kompanija ubuduće bolje štititi njihove podatke.

Firma iz Kalifornije suočila se i s drugim problemima kada su podaci korisnika kompromitovani zbog hakovanja. Fejsbuk je, takođe, oštro kritikovan kada su lažni izveštaji koji su se pojavili na mreži izazvali nasilje u Mjanmaru i Šri Lanki.

Zbog otkrića o propustima Fejsbuka neki korisnici su napustili tu platformu i njene druge usluge kao što je Instagram.

Neki članovi američkog Kongresa obećali su da će 2019. doneti federalni zakon o zaštiti podataka a tehnološke kompanije kažu da podržavaju tu inicijativu.

Međutim, da li će novi propisi povećati poverenje u digitalne usluge – ostaje da se vidi, piše Glas Amerike.

Preuzeo:Galib Gicić

Podeli