KAKO UŠTEDETI 6.800 DINARA MESEČNO?

Kupovina na akcijskim sniženjima može biti dobar način da porodica uštedi a da ne mora ničega da se odrekne, jer su razlike u cenama često drastične, kao što je slučaj kod piletine ili svinjetine.

Prema računici “Blica”, četvoročlana porodica koja kupuje namirnice i higijenska sredstva na sniženjima umesto isti taj proizvod po redovnim cenama za nedelju dana može da uštedi nešto više od 1.700 dinara, ili oko 6.800 mesečno, odnosno 57 evra. Kad se ova računica pomnoži sa 12 meseci, može se zaključiti da porodica godišnje tako može da uštedi čak 684 evra, odnosno jedno jeftinije porodično letovanje.
Jedan od primera da je moguće bolje proći ako se obrati pažnja na sniženja jeste trenutni cenovnik piletine. Tako se kilogram pilećih grudi, u zavisnosti od trgovinskog lanca, prodaje za 240 dinara za kilogram na sniženju, dok je u drugim kilogram istog mesa čak 400 dinara po redovnoj ceni. Kada je svinjsko meso u pitanju, cene u prodavnicama neverovatno variraju. Kilogram svinjskog buta može se tako kupiti za 420 dinara u jednoj, ali i za 550 dinara u drugoj prodavnici. Uštedu veću od 300 dinara nedeljno može vam doneti kupovina mleka koje na akciji može da se kupi i za 85 dinara za litar, dok redovna cena ovog proizvoda za litar iznosi i do 150 dinara.

Marija H. Vojnić iz okoline Subotice kaže da dva puta nedeljno kupuje u nekoliko velikih marketa, i to uglavnom proizvode na akcijama, jer smatra da tako može da obezbedi deci sve što im je potrebno.

– Od kada imamo i drugo dete kupujem isključivo na akcijama i uspevam da uštedim 20 do 30 odsto po nabavci. Suprug i ja imamo prosečne plate, ali su cene visoke i zato bez štednje ne bismo uspeli da izvučemo mesec. Kupujem i hleb koji je najjeftiniji, mleko obavezno po najnižoj ceni, ali mi to ne uspeva uvek da pronađem, a najviše obraćam pažnju na povrće i meso jer kod te vrste robe razlike znaju da budu drastične. U proseku na ovaj način uštedim oko 3.000 dinara, a možda i više za mesec dana – kaže Marija.
Dodaje da su uštede još i veće kada bi se u troškovnik uračunala, na primer, oprema za bebe, gde cene takođe veoma variraju.

-Dok je sin nosio pelene, nije me mrzelo da pešačim dodatnih par kilometara ili da sednem u autobus, da bih mu kupila jeftinije pelene jer su uštede bile po više stotina dinara na jednom pakovanju – kaže ona. Njen suprug Zoran dodaje da štede i tako što kupuju veća pakovanja, a za primer navodi deterdžent za veš čija je cena za dva kilograma 400 ili 500 dinara, a za devet 1.200 dinara.
Marko Dragić, pravni savetnik u Udruženju za zaštitu potrošača Vojvodine, kaže za “Blic” da “većina potrošača kada vidi akcijsku cenu pomisli da je to realna cena proizvoda i sama reč akcija ga privlači da kupi proizvod”.

-Obično se stavljaju akcijske cene kada je roba pri isteku roka, kada postoje veće zalihe proizvoda, kada se bliže praznici radi većeg prometa. Ako je sniženje veće, višečlana porodica može dosta da uštedi mesečno. Naš savet kupcima je da na akcijskom proizvodu pogledaju da li je proizvod u roku. Da obrate pažnju da li je zaista proizvod na akciji, ili jedna cena stoji na polici, a druga na kasi – kaže on.

Izvor: Blic

Podeli