RTV Novi Pazar najgledanija televizija po istraživanju Fondacije “Slavko Ćuruvija”
Javna debata pod nazivom “Kakve medije želiš”, dio je programa „Podsticanje vladavine prava i uspostavljanja standarda EU u oblasti slobode medija u Srbiji“, koji realizuje “Slavko Ćuruvija” fondacija uz podršku Agencije SAD za međunarodni razvoj (USAID), organizovana je u Novom Pazaru.
Cilj fondacije “Slavko Ćuruvija” je da obilazeći gradove u Srbiji, a već su prije Novog Pazara boravili i radilii u Subotici i Požarevcu, pokušaju da u razgovoru sa građanima, novinarima, vlasnicima medija, lokalnom samoupravom i civilnim sektorom utvrde zašto je stanje kakvo jeste, ali i šta bi mogla da budu rješenja eventualnih problema u lokalnim medijima.
“Mi želimo da budemo neka vrsta posrednika i da ukažemo Beogradu na to kakvo je stanje ovdje”, istakao je između ostalog programski direktor Fondacije “Slavko Ćuruvija”, Ilir Gaši.
Prema rezultatima istraživanja ove fondacije, koja je rađena telefonskim putem sa 200 Novopazaraca iz različitih dijelova grada, ljudu sa ovih prostora se informišu putem nacionalnih medija 75%, a putem lokalnih čak 64,4%, pri kojoj je RTV NP najgledanija sa cijelih 82,7% gledanosti, odnosno da je RTV Novi Pazar najčešći izvor informacija u Novom Pazaru.
RTV NP je duplo gledanija od druge dvije televizije, pokazalo istraživanje fondacije “Slavko Ćuruvija”, koje je prezentovano na Javnoj tribini.
Direktor RTV Novi Pazar, Denis Mavrić, je tokom javne tribune istakao da su svi relevantni mediji na današnjem sastanku imali zanimljivu temu, te da je svaki dijalog koristan, koji može samo doprinijeti što boljem poboljšanju medijske slike. Obzirom da su u nekoliko navrata, sa teme: “Kakve medije želiš”, slučajno ili ne , učesnici prelazili na temu čiji je akcenat bio finansiranje RTV NP, direktor RTVNP, Denis Mavrić je istakao da osjeća dužnost da učesnicima javne debate, medijima, ali i građanima objasni zašto građani RTV NP smatraju najboljom u regionu i zašto se stalno provlače pitanje o finansiranju televizije, ta da na njih da odgovor.
RTV NP na mjesečnom nivou proizvede 138 sati sopstvene produkcije, dok O2 i PRVA TV koje su nacionalne TV prozvedu znatno manje programa iz sopstvene produkcije.
Na pitanje kakve medije želimo, direktor Sandžak TV, Salahudin Fetić, ističe da su ovakvi susreti jako korisni i te da su otvorene nove te,me koje su do sada bile potisnute.
Književnik i novinar, Enes Halilović, istakao je da su novopazarski lokalni mediji jako profesionalni, koji zahtijeva veliki rad i predanost poslu.
“Slavko Ćuruvija” fondacija kao svoj primarni zadatak vidi podršku malom broju upornih i nezavisnih medija koji rade na sebi i pokušavaju da djeluju u interesu stanovnika ove zemlje.
Prema istraživanjima Fondacije ”Slavko Ćuruvija”, Novopazarci su relativno zadovoljni medijskim istraživanjeima. 44,7% njih smatra da su novinari sa ovog podneblja pod političkim pritiskom, a problem koje smatraju najvažnijima su nezaposlenost i besparica.
Podaci Fondacije govore da su najvažnije teme za koje su građani Sandžaka zaintereosovani, upravo one koji se ne forsiraju. Građani najviše traže priloge iz kulture, pa privrede, dok su na trećem mjestu vijesti iz sporta, poljoprivrede, a lokalna samouprava i stranački događaji najmanje zanimljivi građanima Sandžaka.- istakli sui z Fondacije “ Slavko Ćuruvija”.
Kompletan zaključak Javne debate može se svesti da mediji u Sandžaku rade, da opravdajuvaju novac koji se u njih uloži, da je svaki dijalog koristan, pa i ovi dijalozi i javne tribune koji mogu samo doprinijeti što boljem poboljšanju medijske slike u Sandžaku, istakli su učesnici.
I.Hodžić